آرای متقن قضائی از جمله عوامل پیشرفت حقوق در جامعه است

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به پیشگامی استان یزد در حوزه نقد رأی گفت: آرای متقن قضائی از جمله عوامل پیشرفت حقوق در جامعه است.

به گزارش یزدی نیوز ، غلامعلی دهشیری در چهارمین نشست نقد رای استان یزد که با موضوع عدم رعایت نظامات دولتی منجر به فوت نوجوانان ایرانی در کشور گرجستان با اشاره به اینکه نشست‌های نقد رای برای نخستین بار در کشور از استان یزد آغاز شد اظهار داشت: در این نشست‌ها دستگاه قضا خود را در بوته نقد عموم و به ویژه جامعه حقوقی قرار می‌دهد.

وی از رای به عنوان عصاره پرونده و ماحصل تفکر و دانش حقوقی یک قاضی یاد کرد و افزود: برگزاری نشست‌های نقد رای یک جسارت توام با نوآوری است که با هدف جلب نظر جامعه حقوقی صورت می‌گیرد.

دهشیری با بیان اینکه سایه اندیشه و تفکر یک دادرس در خلال رای آشکار و متجلی می‌شود گفت: در یک جامعه پویا و قانونمند آرای محاکم از جمله عوامل پیشرفت حقوق در آن جامعه محسوب می‌شود.

عالی‌ترین مقام قضائی استان تصریح کرد: حق مداری و عدالت‌خواهی دستگاه قضا در خلال رای محکم و متقن متجلی می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری دانشگاه‌های استان در برگزاری نشست‌های نقد رأی افزود: برگزاری چنین نشست‌های علمی برکات بسیاری را برای مجموعه دستگاه قضا استان و به تبع آن عامه مردم به ویژه جامعه حقوقی اعم از اساتید حقوق، وکلا ،دانشجویان، قضات و مردم به همراه دارد.

دهشیری با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضائیه بر لزوم تبدیل سند تحول قوه قضائیه به گفتمان نخبگانی تاکید کرد و افزود: نقد این سند در مراجع علمی و دانشگاهی زمینه ساز ارتقای آن و تعالی دستگاه قضا در راستای تحقق عدالت در جامعه است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..