رئیس پلیس فتا یزد هشدار داد؛

کلاهبرداری به روش سرمایه گذاری در بورس‌های خارجی

رئیس پلیس فتا استان گفت: مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات گسترده در فضای مجازی و حقیقی مبنی بر سرمایه گذاری در بورس خارجی و دریافت سود کلان حاصل از آن، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان اینکه ۹۹ درصد تبلیغات در مورد سرمایه گذاری در بورس‌های خارجی و دریافت سود خارج از عرف، کلاهبرداری است اظهار داشت: مجرمان سایبری با ترفند اغوا کننده و تبلیغات در فضای مجازی و روزنامه، شهروندان را وسوسه کرده و آنها را به سرمایه گذاری در بورس های خارجی تحریک کرده و در دام خود گرفتار می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران که معمولا خارج از کشور می‌باشند با راه اندازی سایت‌ و تبلیغ در شبکه های مجازی مخاطب جذب می‌کنند پس از مدتی برای جلب اعتماد سرمایه گذاران، به آنها سود پرداخت کرده تا مبالغ بیشتری را در این سایت سرمایه گذاری کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: کلاهبردار با وعده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، بورس، مسکن، ارزهای خارجی، طرح های تحقیقاتی و هر نوع دیگری که به فکرشان برسد، پول‌های قربانیان را دریافت کرده و به آنها وعده سودهای بزرگ‌تر می‌دهند.

ابوطالبی عنوان کرد: این سرمایه کاربران است که در دست آن‌ها است و هیچ سرمایه گذاری واقعی وجود ندارد، بدین صورت که گردانندگان سایت بخشی از همان مبلغی که کاربران جدید در سایت سرمایه گذاری می‌کنند را به‌عنوان سود به افراد قدیمی پرداخت می‌کنند اما پس از جمع آوری پول‌های کلان دیگر سودی پرداخت نمی‌شود و کلاهبرداران سایت خود را از دسترس خارج می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: کاربران فریب وب ‌سایت‌هایی که خود را با ظاهری معتبر معرفی میکنند و سودهای کلان و غیرعادی را تبلیغ می‌کنند نخورند، هر وب سایت معتبری قابل جعل می باشد حتی فعال سازی تراکنش های ارزی در پنل کاربری یا کیف‌های پول مجازی برای سوء استفاده از سرمایه شهروندان به صورت جعلی قابل پیاده سازی است.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، ابوطالبی تصریح کرد: تنها به ظاهر مطالب پیرامون مجوزها و نظارت مراکز معتبر برای کسب و کارهای اینترنتی اکتفا نکنید و حتماً برای راستی آزمایی به صورت مستقیم از این مراکز درباره این وب سایت ها اعتبارسنجی کنید.

رئیس پلیس فتا استان یزد از شهروندان خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا شبکه های اجتماعی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..