دبیر کانون تفکر گردشگری یزد مطرح کرد؛

گردشگری نیازمند رویکرد مسئولانه/ لزوم جلوگیری از آلایندگی گردشگری

دبیر کانون تفکر گردشگری با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در مسیر گردشگری وجود دارد، گفت: این صنعت نیازمند رویکرد مسئولانه است و این مهم در سایه تربیت گردشگری مسئول محقق می شود.

محمدمهدی شرافت اظهار داشت: یکی از مواردی که در حوزه آموزش در صنعت گردشگری باید مدنظر باشد، تربیت گردشگر مسئول و سفر مسئولانه است زیرا این صنعت در شرایط فعلی به شدت نیازمند یک رویکرد مسئولانه است.

وی بیان کرد: ماهیت گردشگری با سایر صنایع متفاوت است و در صنعت گردشگری نگاه فرهنگی و آموزش بایدها و نبایدها ضرورت دارد.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گردشگری اکنون به لحاظ شرایط اقتصادی یک صنعت لوکس است، عنوان کرد: در حال حاضر اغلب، افراد دارای سطح درآمدی متوسط به بالا مخاطبان این صنعت هستند بنابراین می توان به شرایط بهتری دست به آموزش و فرهنگ سازی زد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری از اساس صنعت آلاینده ای نیست اما نوع برخورد با این صنعت توانسته تا حدی آلایندگی به دنبال داشته باشد، افزود: باید در این مقوله با نگاه جدی و مسئولانه وارد شد و نه تنها مسئولان و متولیان و تشکل‌های مردم نهاد گردشگری بلکه گردشگران و مردم محلی نیز باید در این زمینه ورود کنند.

شرافت از مصادیق آلایندگی صنعت گردشگری به دیوار نویسی ها، دفع نامناسب پسماند هتل ها و بومگردی ها، بر هم ریختن اکوسیستم کویر و … اشاره کرد.

شرافت تاکید کرد: گردشگری قبل از اینکه یک صنعت درآمدزا باشد، یک اقدام فرهنگی است بر این اساس باید مولفه های فرهنگی در آن با دقت و ریزبینی مدنظر باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..