اهدای ۴۶۰ تبلت به دانش آموزان شهرستان خاتم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان اقدامات قابل توجهی به منظور محرومیت زدایی انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ عباس باقری در نشست خبری ستاد یادواره‌های شهدای شهرستان‌های استان یزد با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره ملی شهدای استان احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: در شهرستان خاتم برنامه‌های مختلفی در این راستا با رویکرد خدمت رسانی انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی و حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محلات مختلف شهرستان خاتم افزود: برنامه‌های فرهنگی مجازی ویژه شهدا هم با عنوان سه شنبه‌های شهدایی در این شهرستان اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم گفت: طبخ غذای گرم و توزیع بین نیازمندان، تهیه ۶۸ سری جهیزیه با مشارکت خیرین، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ، تهیه ۴۶۰ تبلت دانش آموزی و بسته‌های لوازم التحریر و… از جمله اقدامات شهرستان خاتم در این زمینه است.

باقری از استقرار گروه‌های جهادی سلامت در مناطق محروم شهرستان خاتم خبرداد و تصریح کرد: این گروه‌ها در چند نوبت در نقاط مختلف شهرستان مستقر شده و خدماتی نظیر دندان پزشکی، چشم پزشکی، پزشک عمومی و حتی دام پزشکی به مردم این مناطق ارائه کردند.

وی افزود: برگزاری شب شعر با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به روزرسانی تابلو‌های شهدا در سطح شهرستان ، نامگذاری بلوار‌های در حال احداث شهرستان به نام شهدا ، دیوارنگاره در روستا‌ها و مدارس به نقش شهدا، تهیه کلیپ با موضوع ویژه شهدا، برگزاری ختم صلوات و قرآن و… از جمله اقداماتی است که در راستای کنگره ملی شهدای استان در شهرستان خاتم انجام شده است.

فرماندار شهرستان خاتم نیز در این نشست با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در سطح شهرستان به منظور خدمت رسانی و محرومیت زدایی ، گفت: احداث شش واحد مسکونی شهری و روستایی ، تعمیر ۴۰ واحد مسکونی محرومین ، اصلاح شبکه آب شرب روستایی، استاندارد سازی ۱۰۰ فقره انشعاب آب، آب رسانی سیار به عشایر و روستاییان و تکمیل آسفالت و زیر سازی آن در مناطق مختلف این شهرستان از جمله اقدامت عمرانی انجام شده در راستای کنگره شهدا است.

جواد میربهبودی ادامه داد: سه هزار متر مربع کاشی و سرامیک، ۲۵۰ تن ماسه، سیمان، آجر و سایر مصالح مورد نیاز تامین و عملیات ساخت و بهسازی آن به همت گروه‌های جهادی انجام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸۸ وام اشتغال و ۳۰۰ تسهیلات خرد به نیازمندان اعطا شده است، ادامه داد: تهیه سه هزار ۷۰۰ بسته معیشتی، ۵۸۰ بسته لوازم التحریر، تهیه سه هزار دست لباس و توزیع بین نیازمندان، تهیه ۱۰۰ دستگاه لوازم ضروری خانه و… از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان خاتم است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..