غربالگری ۳۱ هزار خانوار میبدی در طرح شهید سلیمانی

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد از غربالگری افزون بر ۳۱ هزار خانوار میبدی در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و پایگاه‌های سلامت تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

«هادی برزگر» در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان میبد از قریب به دو ماه پیش آغاز شده و تاکنون ۱۵ هزار خانوار به صورت خانه به خانه از نظر بیماری کرونا غربال شده‌اند.

وی با بیان این که این غربالگری در قالب فعالیت چهار تیم رصد و شناسایی، نظارتی، مراقبتی و حمایتی صورت گرفته است، افزود: در این طرح افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و نیازمندان یا افراد دارای بیمار کرونایی را از جمله گروه‌های مورد حمیات در این طرح برشمرد.

جانشین فرمانده سپاه میبد با بیان این که طرح مذکور یک طرح جامع و کامل محسوب می‌شود و با اجرای آن افراد دارای علائم بیماری کرونا، شناسایی و بلافاصله با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تحت مراقبت و درمان قرار می‌گیرند و در صورت نیاز تامین مایحتاج آنها از طریق پیک سلامت بسیج صورت می‌گیرد.

برزگر ضمن تشکر از همکاری مرکز بهداشت شهرستان میبد در این طرح از دیگر نهادها خواست تا در اجرای بهتر این طرح سپاه و بسیج را یاری کنند.

سرهنگ «مصطفی بهشتی» فرمانده سپاه میبد نیز در این نشست ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه‌های این ایام در شهرستان را تشریح کرد و گفت: مراسم نمادین استقبال از امام(ره) به صورت خودرویی روز دوازدهم بهمن‌ماه انجام می‌شود.

وی به رزمایش مشترک بین سپاه و ناجا در شانزدهم و هفدهم بهمن‌ماه در استان اشاره و عنوان کرد: این رزمایش در شهرستان میبد با دو گردان بزرگ امام علی(ع) و کوثر ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه میبد از برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی همراه با بانک تکبیر «الله اکبر» در شب سه‌شنبه ۲۱ بهمن در محلات و تجلیل از دوازده فرمانده میبدی در مصلی این شهر اشاره و اظهار کرد: با توجه به ویروس کرونا امسال راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه به صورت خودرویی از محلات آغاز و در هفت ایستگاه به خارج از شهر در محل اردوگاه قدس هدایت می‌شود.

بهشتی از دیگر برنامه‌های شاخص دهه فجر در این شهرستان به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، نشست برخط با حضور کارشناسان سیاسی و پاسخگویی به شبهات انقلاب، غبارروبی گلزار شهدا، تهیه مستند دو جانباز، خاطرات نقش میبد در انقلاب اسلامی، اجرای مسابقه قصه‌گویی با موضوع خاطرات انقلابیون میبد، رونمایی از تابلو دو خانواده‌ی دارای سه شهید شهرستان و برگزاری بیش از ۵۰ برنامه سیاسی و بصیرتی در سطح پایگاه‌های مقاومت به صورت حضور محدود یا مجازی، اشاره کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..