اجرای عدالت و جلب رضایت مردم، دو راهبرد مهم قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری استان یزد: طبق سند تحول قوه قضاییه، خروجی کار دستگاه قضایی باید به اجرای عدالت و ارتقای رضایتمندی مردم ختم شود.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف یزد گفت: ویروس منحوس کرونا همه مردم، اقشار و اصناف را دچار سختی و تنگنا کرد، اما آنچه که از این دوران به یادگار ماند همدلی و همراهی همه مردم، مسئولان و اصناف در رعایت دستورالعمل‌ها برای گذر از این دوران سخت بود.

 

وی روحیه انسجام، ایثار و سخاوتمندی اصناف را در دوران کرونا مایه مباهات توصیف کرد و افزود: اصناف در زمانی که به سبب کاهش ساعات کاری و همچنین خلوتی بازار با رکود مواجه بودند، با مهربانی و سخاوت در رزمایش‌های مومنانه مشارکت داشتند که این مهم از نکات مثبت به یادگار مانده از دوران کرونا خواهد بود.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از بسیج اصناف به عنوان طلایه داران رزمایش‌های مؤمنانه، اظهار داشت: همراهی بازاریان و اصناف در طول تاریخ انقلاب بی نظیر بوده است و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد تجار و بازاریانی که متعهدانه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند را گرامی می‌داریم.

 

دهشیری ویروس کرونا را زمینه ساز بسیاری از سختی‌ها و تنگنا‌ها برای مردم دانست و تصریح کرد: ویروس کرونا در کنار همه مشکلاتی که برای مردم به همراه داشت، محاسن و خوبی‌هایی را نیز داشت که از آن جمله می‌توان به تجلی روحیه، همکاری، همدلی و تعاون در کمک به هم نوع اشاره کرد.

 

وی اجرای عدالت و جلب رضایت مردم را دو راهبرد مهم قوه قضاییه اعلام کرد و ادامه داد: طبق سند تحول قوه قضاییه باید خروجی کار دستگاه قضایی به اجرای عدالت و ارتقای رضایتمندی مردم ختم شود که در این زمینه، دستگاه قضا آماده همکاری با صاحب نظران، فرهیختگان و اندیشمندان است.

 

رئیس اتاق اصناف یزد هم ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان در حمایت از اصناف در دوران کرونا، گفت: ارائه تخفیف و بخشش جرائم اصناف فاقد شاکی خصوصی، موجب دلگرمی و خوشحالی اصناف شد.

 

علیرضا حسنی، همدلی و همراهی مسئولین، مدیران و مردم و اصناف در استان یزد را بی نظیر خواند و افزود: دستورالعمل بخشش و تخفیف جریمه‌های اصناف که از سوی دستگاه قضایی استان یزد به اصناف ابلاغ شد، در هیچ استانی معادل نداشت که این نشان از همدلی و همگرایی مردم و مسئولان در استان یزد دارد.

 

اعضای اتاق اصناف در این جلسه با لوح تقدیری از رئیس کل دادگستری استان یزد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد و معاون رئیس کل دادگستری در امور شورای‌های حل اختلاف تقدیر کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..