هیات تکواندو یزد صاحب خانه می‌شود

دبیر هیات تکواندو استان یزد با بیان این که ورزش تکواندوی یزد علی‌رغم سالها فعالیت تاکنون دفتر هیات و خانه تکواندو نداشته است، گفت: به دنبال انتخاب شهدار یزد به عنوان ریاست این هیات، خوشبختانه زمینی به همین منظور اختصاص یافته که در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

«حسین گل‌محمدی»  ضمن اعلام این خبر، افزود: رشته‌ی ورزشی تکواندو در شهرستان‌های بافق، بهاباد، اردکان، میبد، تفت و ابرکوه و یزد فعال و دارای هیات است، البته در حال حاضر در شهرستان‌ به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، تمرینات متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار سال گذشته ۲۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته مردو زن در این رشته ورزشی فعالیت دارند که با توجه به شیوع کرونا این آمار در سال جاری کاهش داشته و عمده دلیل آن نیز موافقت نداشتن خانواده‌ها با حضور تمرینات فرزندانشان در مسابقات و تمرینات به دلیل این بیماری است.

گل‌محمدی اظهار کرد: ورزش تکواندوی یزد در بخش بانوان بیش از آقایان درخشش داشته و فعالیت‌های مستمر بانوان باعث موفقیت‌های آنان در این عرصه بوده است اما شیوع کرونا و به دنبال آن تعطیلی باشگاه‌ها باعث شد که بسیاری از قابلیت‌های این ورزشکاران دیده نشود.

وی با اشاره به برگزار نشدن لیگ و هزینه‌های بالای اردوهای آمادگی که خارج از توان مالی بسیاری از ورزشکاران استان است، گفت: امسال تنها یکی از بانوان تکواندوکار استان یزد موفق به کسب مدال برنز از مسابقات کشور شد در حالی که بانوان یزدی می‌توانستند بیش از این خود را نشان دهند.

دبیر هیات تکواندو استان در پایان در خصوص اقدامات هیات برای کمک مالی به ورزشکاران این رشته نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه پشتیبانی و حمایت لازم از ورزشکاران صورت نمی‌گیرد و تنها اقدام هیات در این باره پیگیری پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به ورزشکاران با معرفی آنها به اداره کل ورزش و جوانان استان بوده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..