یزد ۲۶ شهید زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

دبیر کمیته بانوان دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد: یزد ۲۶ شهیده و ۱۸ جانباز زن تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش یزدی نیوز  سپیده رضایی در نشست خبری کمیته امور بانوان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با بیان اینکه ۲۶ نفر از شهدای دارالعباده، زن هستند، اظهار کرد: مهرماه سال جاری همایش زن الگوی تاریخ ساز در قلعه خیرآباد برگزار شد و هشتم بهمن ماه امسال نیز یادواره شهدای زن در استان برگزار می‌شود

وی افزود: در کمیته امور بانوان مستند مادر شهید کوروش فر تهیه و تدوین شده است که ایشان علاوه بر اینکه فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده است منزل خود را نیز هم در زمان دفاع مقدس و هم در شرایط کنونی به عنوان قرارگاه فرهنگی در اختیار بانوان قرار داده است.

رئیس بسیج جامعه زنان استان یزد گفت: میدان بانوی شهیده در محله آزادشهر یزد نیز فضاسازی و باز پیرایی می‌شود و همچمین برای این میدان المانی از نقش مهم و ایثارگری زنان طراحی و نصب می‌شود.

رضایی با اشاره به نقش مهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: مستند همسران سرداران شهید در استان یزد با عنوان “ماه نشان” تهیه و تدوین شده است که پنجشنبه شب‌ها به روی آنتن شبکه استانی یزد می‌رود.

دبیر کمیته بانوان دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد گفت: غرس ۲۶ نهال به نام ۲۶ شهید زن استان یزد، برگزاری ۲۸ عنوان نشست ترویج زندگی شهدا، تهیه مستند ده دقیقه‌ای از خواهران شهدا در فضای مجازی و … از جمله اقدامات کمیته امور بانوان کنگره ملی شهدای استان است.

وی با اشاره به توزیع سه هزار و ۸۵۰ بسته معیشتی در رزمایش‌های گوناگون از سوی کمیته بانوان کنگره شهدا، اظهار کرد: در طرح به رسم ایثار که ابتدای آذرماه آغاز شد ۴۰۰۰ واحد خون و پلاسما تا ۲۵ دی ماه اهدا شد.

اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان دارالعباده و دارالعلم یزد اسفند ماه امسال برگزار می‌شود

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..