استاندار یزد:

یزد در معرض آسیب‌های اجتماعی جدی/لزوم بازگشت به داشته‌های فرهنگی

استاندار یزد با بیان اینکه توسعه صنعتی یزد را با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی همراه کرده است، بر ضرورت بازگشت یزد به داشته‌های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی، در مراسم آغاز به کار رسمی طرح یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران اظهار داشت: یزد قرن‌ها به عنوان دارالعباده معروف و مشهور بود اما در طول دهه‌های گذشته با رشد شهرنشینی و صنعتی شدن استان در معرض برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار گرفتیم.

استاندار یزد افزود: امروز این نیاز در تمام استان احساس می‌شود که باید به داشته‌های فرهنگی خودمان بازگردیم و با تاسی به همان داشته‌ها و برندهایی که برای یزد وجود دارد، جامعه را راهبری کرده و در کنار ابعاد مختلف توسعه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و مذهبی نگاه کنیم.

طالبی عنوان کرد: در طول سال‌های اخیر هم اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته که شاخص‌ترین این اقدامات پایتخت کتاب ایران بود که استان یزد آن را تجربه کرد و به عینه دیدیم این برند چگونه می‌تواند به گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و ورود کتاب به عمق جامعه کمک کند.

وی افزود: اطمینان داریم برندهای فرهنگی و مذهبی همچون پایتخت صحیفه سجادیه به رشد هرچه بهتر و بیشتر مذهبی استان و الگو شدن یزد در بسیاری از مسائل برای تمام کشور کمک می‌کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..