راه اندازی اولین مرکز خدمات کارآفرینی اجتماعی، فرهنگی و هنری در یزد

در جلسه هیئت فنی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، راه اندازی اولین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در زیرگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و هنری و کافه کارآفرینی جدید در یزد تصویب شد .

به گزارش یزدی نیوز، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: راه اندازی مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در سطح استان با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای به کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و جوانان جویای کار می‌تواند در رفع مشکل بیکاری استان نقش بسزایی داشته باشد.

عماد تشکری هدف از راه اندازی کافه کارآفرینی در استان را ایجاد فضایی برای برقراری هر چه بهتر تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، کارآفرینان با دولت، کارآفرینان با سرمایه گذاران و کارآفرینان با دانشجویان دانست.

وی افزود: با راه اندازی کافه کارآفرینی، زمینه ایجاد فضای مناسب برای ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده‌ها با صاحبان ایده، سرمایه گذاران با کارآفرینان و همچنین شکل گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی فراهم می‌شود.

تشکری خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ مرکز مشاوره فعال در استان یزد مجوز فعالیت در زیرگروه‌های تخصصی ۱۴ گانه بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز می‌توان به ایجاد بستر لازم برای هدایت کسب و کار‌های نوپا (استارت آپ ها) در راه اندازی کسب و کار‌های نوآورانه، افزایش ضریب موفقیت کسب و کار‌های نوپا، هدایت صاحبان سرمایه به فعالیت‌های کارآفرینانه، کمک به بهبود فضای کسب و کار و شکل گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور برای گروه‌های مختلف اجتماعی موثر در دولت و بخش خصوصی، بخش تعاون و جامعه یاد کرد.

در این جلسه همچنین مجوز فعالیت چهار مرکز مشاوره و یک مجوز کافه کارآفرینی در استان تمدید شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..