مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

نرم‌افزار موبایلی اطلاعات ۴ هزار شهید استان یزد تولید شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از تولید نرم افزار موبایلی اطلاعات ۴ هزار شهید استان یزد خبر داد و گفت: این نرم افزار در سایت بازار قابل دسترسی است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام عباس زارع،  در نشست خبری کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ۷۵ هزار ایثارگر دارد، اظهار داشت: استان یزد از هر قشر، رسته و صنفی شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی و تکریم خانواده شهدا از رسالت‌های و مسئولیت‌های اصلی ما به شمار می رود، افزود: یکی از برنامه های تدارک دیده شده در کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد، دیدار با خانواده شهداست که تاکنون با هزار و ۲۷۴ نفر از والدین شهدا دیدار شده است.

زارع از گردآوری ۳ هزار و ۶۰۰ عکس پرسنلی شهدا، ۳ هزار و ۲۰۰ وصیت نامه شهید و جمع‌آوری ۴۱ هزار برگ از اسناد شهدا خبر داد و بیان کرد: کار خاطره نگاری نیز با قوت بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است زیرا در مقطعی از این موضوع غفلت شد و متاسفانه بسیاری از والدین و حتی همسران شهدا و همرزمان آنها فوت شدند.

رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد همچنین از تولید نرم افزار موبایلی (اپلیکیشن) شهدا خبر داد و گفت: این نرم افزار در سایت بازار قابل دسترسی است و در آن تمام اطلاعات و تصاویر مربوط به شهدا بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای امسال متفاوت از سایر کنگره‌ها برگزار می‌شود، افزود: این کنگره به یادواره و روضه خوانی ختم نمی شوود بلکه هدف اصلی آن، کمک به آسیب دیدگان، نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به نیابت از شهداست.

تشکیل ۸۴۰ تیم برای سرکشی از خانواده شهدا

دبیر کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد نیز در این نشست اظهار داشت: تیم ۸۴۰ نفره برای سرکشی از خانواده شهدا در استان یزد تشکیل شده و از ابتدای سال جاری تاکنون با هزار و ۱۴۷ خانواده شهید و هزار و ۴۷۰ خانواده ایثارگر دیدار شده و ۱۸ هزار تماس تلفنی با خانواده شهدا و ایثارگران برقرار شده است.

ابوالقاسم حکیمی با اشاره به چاپ ۴۰ کتاب با موضوع شهدا بیان کرد: استودیویی نیز با همکاری صداوسیمای مرکز یزد تجهیز شده تا سه روز در هفته در آن به ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا پرداخته شود.

وی همچنین از راه اندازی و تجهیز یک استودیوی سیار برای خانواده شهدا یا والدین شهدا که امکان خروج از منزل را ندارند، خبر داد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..