انتشار کتاب استاد دانشگاه یزد در یک انتشارات آلمانی

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه یزد: ششمین کتاب استاد ممتاز دانشگاه یزد از سوی انتشارات اشپرینگر آلمان منتشر شد.

به گزارش یزدی نیوز، سعید علیخانی گفت: انتشارات اشپرینگر آلمان ششمین کتاب بین‌المللی «بیژن دواز» استاد ممتاز دانشگاه یزد، صاحب نظر و پیشرو در علم ابرساختار‌های جبری در دنیا را با عنوان ” Examples and Problems in Advanced Calculus: Real Valued Functions” منتشر کرد.

 

وی افزود: کتاب مذکور متشکل از ۷ فصل و ۲۱ بخش شامل راه حل‌های مبسوط بیش از ۵۰۰ مسئله ریاضی، حاصل سال‌ها تدریس دکتر دواز در درس ریاضی عمومی (۱) است.

 

علیخانی محتوای این کتاب را از سطح ریاضی عمومی (۱) بالاتر توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در انتخاب مسائل این کتاب سعی شده تا بیشتر مسائلی از نوع چالشی، جالب و آموزشی باشد، می‌توان از آن به عنوان یک کتاب کمک درسی مفید برای دانشجویان مستعد و علاقه‌مند در سراسر دنیا برای شرکت در المپیاد‌ها و مسابقات جهانی ریاضی بهره برد.

 

وی ادامه داد: کسب عناوینی، چون اولین استاد ممتاز دانشگاه یزد، پژوهشگر برتر کشوری، استاد نمونه کشوری، پژوهشگر شاخص و تاثیرگذار دانشگاه، پژوهشگر برتر و نمونه دانشگاه و دانشمند پر استناد جهانی و نیز چاپ بالغ بر ۷۰۰ مقاله بین‌المللی و دارای شاخص اچ ۵۲ از دیگر افتخارات این استاد ریاضی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..