معاون فضای مجازی بنیاد غدیر در یزد خبر داد:

برگزاری همایش ملی علل فقر و راهکارهای مبارزه با آن در سیره امیر

معاون فضای مجازی بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد از برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راهکارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امیرالمومنین(ع) برگزار می‌شود.

سعید صدیقی با اشاره به برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راهکارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: این همایش با محورهای فقر فرهنگی، زمینه‌ها، آثار و پیامدهای آن، فقر دینی، اخلاقی و پیامدهای آن و فقر اقتصادی، علل وقوع و آثار مخرب آن برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این همایش همچنین آسیب‌اهی برآمده از فقر در تعالیم علوی با محوریت فسادپذیری اقشار جامعه و تزلزل خانواده، بی اعتمادی مردم به حاکمان و پیدایش شکاف عمیق طبقاتی و ظلم به طبقه زیر دست مورد بررسی قرار می گیرد.

صدیقی ادامه داد: زمینه های پیدایش فقر در جامعه اسلامی از منظر امام علی(ع) نیز از دیگر محورهای همایش است که در بخش های بی عدالتی و تبعیض، زمینه اساسی شکل گیری فقر، بی توجهی عمومی به سرنوشت جامعه، نفوذپذیری مسئولان، هدر دادن سرمایه ها، نداشتن برنامه و هویت پیگیری می شود.

معاون فضای مجازی بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد، راهکارهای مقابله با فقر و ریشه کنی آن در تعالیم علوی را از دیگر بخش های این همایش برشمرد و گفت: سرمایه گذاری برای عدالت اجتماعی، شروع مبارزه با فقر از پاکسازی حاکمان فاسد و ولایت پذیری و اطاعت از ولی امر و آموزش صحیح برای استفاده درست از منابع در این بخش پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به این همایش، ۱۵ بهمن ماه سال جاری تعیین شده و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز هفتم اسفندماه، مصادف با میلاد با سعادت حضرت علی(ع) برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..