مدیر آموزش و پرورش مهریز:

شورای آموزش و پرورش تجلی مشارکت سازنده مردم با نهاد تعلیم و تربیت است

مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: شورای آموزش و پرورش تجلی مشارکت سازنده مردم با نهاد مقدس تعلیم و تربیت است.

«سید کاظم حسینی المدواری» در نشست مجازی با خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش( ۲۴ تا ۳۰ دی)، گفت: برای درک اهمیت عملکرد شوراهای آموزش و پرورش باید به رسالت خطیر تربیت نیروی انسانی اشاره کرد.

وی افزود: هرچقدر آموزش و پرورش بهتر عمل کند و رویکردهای مناسب‌تری در امر آموزش اتخاذ شود به همان میزان، جامعه آینده از نیروی انسانی کارآمدتری برخوردار خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: نقش آفرینی شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین ‌کند و حمایت‌های مجموعه‌های موثر در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش را سازماندهی کند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، شوراهای آموزش و پرورش برای تضمین مشارکت و نظارت مردم بر امرتعلیم و تربیت تشکیل می‌شود و در روند فعالیت‌های آموزش و پرورش نقش تسهیل گری دارند.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته شوراهای آموزش و پرورش، «نگاه ملی، تحول منطقه ای در نظام تعلیم و تربیت» است، عناوین هر یک از روزهای این هفته را بیان کرد.

حسینی به عملکرد شورای آموزش و پرورش مهریز در یکسال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۲ جلسه با حضور مسوولان و اعضای شورا با ۱۵۰ مصوبه تشکیل شد که ۱۴۰ مورد آن پیگیری و اجرا شد.

وی افزود: بیشتر مصوبه های شورا بر حسب ضرورت در بخش مسایل فرهنگی، پرورشی و آموزشی سپس در حوزه پیگیری طرح‌های عمرانی، جذب کمک خیران و سایر موارد است که با همکاری مردم و همراهی مسوولان اجرا می‌شود.

وی به اهمیت همکاری خیران در ساخت و تامین ساز فضاهای آموزشی و فرهنگی برای امور پرورشی اشاره کرد که به گفته وی در یکسال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شد.

مدیر آموزش و پرورش مهریز با بیان این که جهت بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش نزدیک به ۲۰ برنامه در سطح مدیریت اجرا می‌شود، گفت: غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام، تقدیر از خیرین سلامت تهیه کننده ملزومات بهداشتی مدارس در ایام کرونا، برگزاری نشست صمیمی اعضای شورای آموزش و پرورش با اولیای دانش آموزان در برنامه شاد، حضور منسجم اعضای شورای آموزش و پرورش و فرهنگیان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، تجلیل از خیرین تامین کننده تبلت و موبایل برای دانش آموزان بی بضاعت برای ارائه آموزشهای مجازی، برگزاری مسابقه مقاله نویسی در خصوص شوراهای آموزش و پرورش، برگزاری مسابقه تهیه کلیپ‌های آموزشی و پرورشی خلاقانه اولیای دانش آموزان، برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان و تجلیل از اعضای شورا از مهم ترین برنامه های مدیریت جهت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..