تدوین برنامه ۵ ساله جبران کسری مخزن سفره‌های آب زیرزمینی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از تدوین برنامه پنج ساله در کارگروه سازگاری با کم آبی استان برای جبران کسری مخزن سفره‌های آب زیرزمینی خبر داد.

به‌گزارش یزدی نیوز، محمد مهدی جوادیان زاده در دیدار با رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد که در راستای برگزاری رویداد آبی این شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت: با اجرای رویداد آبی در شهرستان‌ها، مشکلات مدیریت منابع آب بررسی و با همکاری مسئولان تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی به وضعیت منابع آبی اشاره کرد و گفت: منابع آبی استان در پی بارش‌های اخیر وضعیت بهبود یافته است، اما باید توجه داشته باشیم که همچنان سفره‌های آب زیرزمینی استان، سالیانه به میزان ۲۳۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن دارند که آماری نگران‌کننده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ادامه داد: این مساله نشان می‌دهد استان یزد همچنان شرایط پایداری در سفره‌های آب زیرزمینی ندارد و این مشکل به خصوص در شهرستان‌های مرزی استان تشدید می‌شود، بنابراین عدم مدیریت این معضل سبب می‌شود بی آبی در کل استان تشدید یابد.

جوادیان زاده افزود: کارگروه سازگاری با کم آبی استان برنامه‌ریزی کرده تا در مدت پنج سال کسری مخزن استان جبران شود به نحوی که ۲۰۰ میلیون مترمکعب آن با صرفه‌جویی پنج ساله جبران شود و ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر نیز با استفاده از طرح‌های آبخیزداری تامین شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد هم این رویداد را اقدامی بسیار شایسته در راستای رفع چالش‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوان از منابع آبی به خوبی حفاظت کرد.

مجید کارگران بافقی خاطرنشان ساخت: دستگاه قضا وظیفه خود می‌داند که از مجموعه آب منطقه‌ای حمایت کند، تا سفره‌های آب زیرزمینی حفظ شود؛ بنابراین اگر موردی از تخلفات آبی گزارش شود، حتما پیگیری می‌کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..