سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

کرونای انگلیسی تاکنون در یزد گزارش نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اعلام این که هنوز شواهد کرونای انگلیسی در یزد مشاهده نشده، مفاد فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص را تکذیب کرد.

دکتر «محمد ابراهیم سلمانی»  با بیان این که هنوز هیچ شواهدی مبنی بر مشخص شدن کرونای انگلیسی در یزد مشاهده نشده است، گفت: مفاد فایلی صوتی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده و خبر از وجود کرونای انگلیسی در یزد می‎‌دهد و نسبت به تشخیص آن مواردی را ذکر می‌کند، کذب است.

وی با بیان این که کرونای انگلیسی با تست پی‌سی‌آر مشخص و مثبت می‎شود، گفت: در فایل صوتی منتشر شده این مسئله خلاف واقعیت عنوان شده است.

سلمانی با بیان این که با ورود کرونای انگلیسی به ایران، روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییری نمی‌کند، اظهار کرد: هر چند شیوه رعایت پروتکل‌ها در رعایت کرونا یکسان است اما مشاهدات میدانی و بازرسان بهداشت محیط حاکی از کوتاهی مردم در رعایت پروتکل‌هاست.

وی با بیان این که نگران مردم هستیم، گفت: سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۹۴ درصد در ماه گذشته به ۸۹ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

سخنگوی علوم پزشکی یزد: سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یزد به ۸۹ درصد کاهش یافته است.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شلوغی خیابان‌های شهر و افزایش تردد مردم گلایه کرد و گفت: نه تنها خیابان‌ها بلکه ادارات نیز جلسات خود را از سر گرفته‌اند در حالی که کاهش رعایت پروتکل‌ها مربوط به ادارات نیز می‎شود.

وی عادی پنداری مردم یزد را اتفاق خطرناکی برای آینده این استان دانست و گفت: ما سه موج کرونایی را پشت سر گذاشته و درس‌هایی که از این سه موج گرفتیم، نشان می‌دهد که کوتاهی در رعایت پروتکل‌ها با افزایش آمار مبتلایان رابطه مستقیم دارد.

سلمانی از تجربه پرهزینه افزایش مبتلایان کرونا و کوتاهی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاد کرد و گفت: تاکنون بیش از یکهزار نفر از دست رفته و مبتلایان همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند به طوری که امروز ۱۵۲ بستری مشکوک و ۵۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن نیز تاثیرات روانی کرونا بر خانواده‌ها با احتساب افزایش امار مراجعان به روان‌پزشکان و روانشناسان در یزد را شاهد هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که کادر درمان و بهداشت سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و همکاری بیش از پیش مسئولان و اصناف در افزایش رعایت پروتکل‎ها را خواستار شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..