چرا مدارس در مناطق آبی بازگشایی می‌شوند؟

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مدارس صرفا سبب نشر ویروس نمی‌شوند گفت: نگرانی‌ها در خصوص آموزش صحیح نکات درسی به دانش‌آموزان سبب بازگشایی مدارس شد.

سعیده بهادرزاده  در خصوص بازگشایی مدارس استان یزد از ابتدای بهمن ماه اظهار داشت: کشورهای دیگری که وضع بدتری نسبت به کشور ما داشتند مدارس آنجا برپا بوده و آموزش و تحصیل را تعطیل نکرده بودند و معتقدند که مدارس باعث شیوع کرونا نشده است.

وی گفت: در مدرسه دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاضر می‌شوند، اگر کسی بیمار باشند اجازه حضور ندارد و خانواده‌ها باید همراهی کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: معلم در آموزش حضوری بر تک تک دانش‌آموزان کنترل دارند و مردم نگران نباشند زیرا تاکنون اصلی‌ترین عامل نشر ویروس جمع‌های خانوادگی بوده و صرفا مدرسه سبب نشر ویروس نمی‌شود و جمعیت کمی در کلاس حضور دارند.

بهادرزاده بیان کرد: جمعیت کلاس‌ها حداکثر ۱۰ نفر و در کلاس‌های کوچک‌تر زیر ۱۰ نفر حضور دارند، اکنون یکسال است که ما با این ویروس سروکار داریم و بچه‌ها با خانواده بیرون رفتند و با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک آشنا هستند.

وی تصریح کرد: قطعا کودکی نیست که در این مدت یکسال تماما درون خانه بوده باشد، قطعا مراوداتی داشتند، اگر ما نتوانسته باشیم در مدت کرونا آموزش نکات بهداشتی را به فرزندان ارائه کرده باشیم نشان از عدم همراه خانواده‌ها است، کودکان بسیار تاثیرپذیر هستند و اگر درست آموزش بگیرند نکات را دقیق یاد می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه افت شدید تحصیلی در دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی سبب بازگشایی مدارس شد گفت: در بهترین شرایط اگر بهترین امکانات، خوب‌ترین معلم، عالی‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری را داشته باشیم و معلمان توانایی نحو درست آموزش مجازی را داشته باشند تنها می‌توان به ۵۰ درصد اهداف آموزشی دست یافت.

بهادرزاده خاطر نشان کرد: اولین خشت‌گذاری‌های آموزشی در پایه‌های اول شکل می‌گیرند و مراحل اولیه آموزش حروف الفبا، خواندن و نوشتن را یاد داده می‌شود این موضوعات نگرانی ایجاد می‌کرد که اساس آموزش با این سبک در سال‌های بعد مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: برخی خانواده‌ها توانایی آموزش به فرزندان خود را دارند و یا معلمی در کنار دانش‌آموز در خانواده است که می‌توانند به دانش‌آموزان آموزش بدهند اما همه خانواده‌ها این امکان و توانایی را ندارند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مشکل دیگری که برای بچه‌های پایه اول و دوم داریم این است که سال‌های گذشته بعد از سنجش لیست دانش‌آموزان دیرآموز، بچه‌هایی که هوش‌بهر متفاوت داشتند ارائه می‌شد، معلم تک به تک شیوه نوشتن بچه‌ها را چک می‌کرد، سرمشق می‌داد و اگر کودکی مشکل و اختلال یادگیری داشت شناسایی و به مراکز ویژه معرفی می‌شد.

بهادرزاده ادامه داد: در شرایط آموزش مجازی معلم فقط نتیجه تکلیف را می‌بیند، نمی‌داند که درست نوشته یا نحو نوشتار حروف را اشتباه انجام داده باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط استان آبی شده است، بازگشایی شرایط خاص انجام می‌شود، طبق بازدیدهایی که در ابتدا سال تحصیلی داشتیم کودکان با فاصله ۱.۵ متری از هم نشسته بودند، ماده ضدعفونی داشتند و اول هر کلاس توصیه‌ها و آموزش‌های لازم بهداشتی ارائه می‌شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در خصوص طرح ملی پیش‌دبستانی هم گفت: ۲۵ هزار نوآموز داشتیم که باید وارد پیش دبستانی می‌شدند، این مقطع صد در صد غیر دولتی بود، اما امسال به دلیل اینکه هزینه‌ها بالا بود و شرایط کرونا هم پیش آمد بسیاری به این مقطع وارد نشدند و در استان یزد تنها دو هزار نفر از کل آن‌ها ثبت‌نام کرده بودند.

بهادرزاده ادامه داد: پس از شروع سال جدید طرحی به نام طرح ملی پیش‌دبستانی رایگان ارائه شد که در آن تمام آموزش‌ها به صورت مجازی و بدون دریافت پول انجام می‌شود و خانواده تنها باید یک بسته کاربرگ و وسایل دست‌ورزی تهیه کند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام وارد در سایت اداره کل آموزش و پرورش می‌شوند، قسمت فرم‌های الکترونیکی مشخصات شناسنامه فرزند خود را وارد می‌کنند، کودکان گروه‌بندی می‌شوند و آموزش‌های کامل را دریافت می‌کنند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..