امامزادگان استان یزد همگام با مدافعان سلامت

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد: با شیوع ویروس کرونا در استان، بقاع متبرکه نیز همگام با مدافعان سلامت به مقابله با این ویروس برخاستند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام مجید کرمی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، همه نهاد‌ها برای پیشگیری و مقابله با این ویروس بسیج شده و اقدامات قابل توجهی را انجام دادند که مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه استان نقش مهمی در مقابله با این جریان داشتند.

وی افزود: از سوی کارگاه‌های مراکز افق امامزادگان تعداد یک میلیون و صد هزار ماسک و گان تولید شد و در اختیار جامعه سلامت و عموم مردم قرار گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : : بیش از ۱۸ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده از محل اجرای نیات موقوفات در اختیار امامزادگان قرار گرفته شد و خادمین بقاع به همراه گروه جهادی اقدام به ضدعفونی کردن معابر عمومی کردند.

کرمی افزود : از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی و حمایتی در قالب طرح‌های مختلف دستان مهربانی، تبرکات مهدوی، ضیافت الهی، تبرکات علوی، شمیم حسینی، احسان ماندگار و راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد به ارزش بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال در اختیار آسب دیدگان کرونا قرار گرفت.

وی افزود : از محل اجرای نیات موقوفات مرتبط، تعداد ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ پرس غذای گرم و بیش از ۱۰ هزار میان وعده در محل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین عموم مردم از طریق خادمین امامزادگان توزیع شد.

کرمی با اشاره به نقش مهم بیمارستان موقوفه گودرز در مهار کرونا گفت: در اوج شیوع کرونا چهار بخش در بیمارستان گودرز به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته بود که قبل از محدودیت‌ها ۶۰ بیمار در آن بستری بودند. مدتی قبل ۲ بخش آن تعطیل شد و طی چند روز گذشته نیز همه بخش‌های عادی و بخش آی سی یو بیماران کرونایی در این مرکز درمانی تعطیل شدند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..