قانونی بودن افزایش تعرفه نظام مهندسی یزد

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد: تعرفه‌های خدمات نظام مهندسی ساختمان استان با جدول هزینه‌های ساخت وزارت راه و شهرسازی کاملا مطابقت دارد.

علی اصغر زحمتکش گفت: به روز کردن تعرفه‌های نظام مهندسی در سال ۹۹ در ماه‌های پایانی سال و مطابق با جدول وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است.

وی افزود: در دو سال پیش از این به دلیل رعایت حال مردم هیچگونه افزایش تعرفه نداشتیم و این مساله سبب شد تا افزایش تعرفه‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ چشمگیر به نظر برسد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تصریح کرد: این سازمان با توجه به اینکه افزایش قیمت تعرفه‌ها کاملا با جدول هزینه‌های ساخت وزارت راه و شهرسازی مطابقت داشت، راسا برای ابلاغ و اجرایی شدن آن تصمیم گیری کرده است.

 

زحمتکش ادامه داد: بر اساس قانون می‌توانستیم تعرفه‌ها را تا سقف ۲۵ درصد افزایش دهیم، اما این مساله با هدف رعایت حال مردم و رأی هیئت مدیره منتفی شد.

 

وی با اشاره به فراوانی ساخت ساختمان‌های با متراژ کمتر از ۶۰۰ متر در استان اظهار داشت: اقشار کم درآمد نیز در این گروه ساختمانی قرار دارند.

 

زحمتکش تأکید کرد که این سازمان بنابر پاسخگویی به دغدغه مردم و حمایت از اقشار آسیب پذیر، تعرفه این گروه را با تخفیف ۲۵ درصدی لحاظ کرد تا دغدغه این گروه را کاهش می‌دهد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان از افزایش کیفیت خدمات مهندسی این سازمان به عنوان گامی مهم برای افزایش تعرفه‌ها یاد کرد و گفت: هم اکنون زیرساخت‌های لازم برای کیفی سازی خدمات این سازمان به مشتریان فراهم شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..