حضوری شدن کلاس‌های اول و دوم ابتدایی با شرایط خاص

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: کلاس‌های اول و دوم ابتدایی از ابتدای بهمن ماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، سعیده بهادرزاده با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر جمعیت دارند، از ابتدای بهمن ماه بازگشایی خواهند شد. آموزش در همه پایه‌های این مدارس مشروط بر اینکه تعداد جمعیت کلاس از ۱۰ نفر بیشتر نباشد، به صورت حضوری خواهد بود.

وی افزود: پایه‌های اول و دوم دبستان با توجه به اینکه آموزش مجازی نمی‌تواند جوابگو باشد در همه مدارس به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و جمعیت حداکثر ۱۰ نفر دایر می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات کلاس‌های اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری و انفرادی خبر داد و اظهار داشت: خشت گذاری اولیه آموزش در این پایه‌ها تحکیم یافته و اگر آموزش صحیح نباشد، ممکن است آینده تحصیلی دانش آموزان تحت تاثیر قرار گیرد.

بهادرزاده هدف از حضوری شدن امتحانات این پایه‌ها را مشاهده تحقق اهداف آموزشی برشمرد و تصریح کرد: در دوره ابتدایی چیزی به نام امتحان و برنامه تراکمی نداریم بلکه ارزشیابی توصیفی داریم که فرآیند کار را مدنظر قرار می‌دهد. مستندات فعالیت دانش آموزان از ابتدای سال تاکنون جمع آوری شده و به عنوان ارزشیابی در نظر گرفته شود.

وی درباره برگزاری آزمون پایه اول و دوم در برخی مدارس گفت: این امتحان یکی از روش هایی است که می‌تواند به معلم درباره ارزشیابی کمک کند. پس حتی اگر آزمون گرفته شده باشد، آزمون حضوری برگزاری خواهد شد تا اگر دانش آموزان دچار اختلال یادگیری یا مشکل دیگری باشد، بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

بهادرزاده خاطرنشان ساخت: امتحان سایر پایه‌ها به صورت مجازی و توصیفی است و بر اساس مستندات گردآوری شده از ابتدای سال تاکنون خواهد بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..