امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مسئولان استان به تخلفات سازماندهی شده شهرداری یزد رسیدگی کنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد از مسئولان استان خواست تا نسبت به تخلفات سازماندهی شده‌ای که در شهرداری یزد انجام می‌شود، رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی اظهار داشت: متاسفانه مدت‌هاست که تخلف سازماندهی شده از سوی یکی از سازمان‌های رسمی شهر یزد به نام شهرداری در حال اجراست و همه مسئولان نیز خلاف شرع بودن آن را می دانند و با وجود یادآوری‌های فراوان و تذکرهای متعدد مسئولان فرهنگی و توده های مردم متدین یزد، هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

وی خطاب به شهردار و مسئولان شهرداری یزد تصریح کرد: به یاد روز قیامت و شب اول قبر و حساب و کتاب باشید، بنده هم باید پیش از شما به یاد حساب و کتاب و شب اول قبر و پاسخگویی به کارهایم باشم.

مدرسی عنوان کرد: چرا باید از ذره ذره پول مردم که با اشک و آه و ناله و گاه خلاف مبنای شهرداری داده می شود در مسیر خلاف شرع و خلاف فتوای مقام معظم رهبری و سایر مراجع عمل شود.

قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد تاکید کرد: از مسئولان یزد می خواهم بیش از این، وقوع تخلفات و امور خلاف شرع را برای خود روا ندانند.

مدرسی در مورد تخلفات نظام مهندسی ساختمان یزد نیز بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان یزد در این اوضاع و احوال وانفسای اقتصادی، البته برای طبقه محروم، هزینه‌های ساختمان سازی را به شدت افزایش داده و این افزایش قیمت در طول سال جاری دوبار اتفاق افتاده که مرحله دوم آن، دی‌ماه بوده و شرایط قانونی لازم را نیز نداشته است.

وی تصریح کرد: گاهی احساس می شود برنامه ای و دستی وجود دارد برای ناراضی کردن مردم، از یک طرف شهرداری جریمه تخلف ساختمانی را دریافت می کند و از طرف دیگر سازمان نظام مهندسی در حالی که اگر مهندسان نظام مهندسی ساختمان توانمند هستند، اصلا نباید اجازه تخلف بدهند.

استاد حوزه علمیه یزد اظهار داشت: امروز برای ساخت یک ساختمان حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ متری عدد قابل توجهی از سوی نظام مهندسی دریافت می شود برای اینکه چند نوبت نسبت به این ساخت و ساز سرکشی کنند که این سرکشی‌ها پنج یا در نهایت ۱۰ مرتبه است و سئوال این است که هزینه هر نوبت سرکشی چقدر باید باشد.

مدرسی تصریح کرد: چرا می‌خواهید مردم را ناراضی کنید و اگر این سرکشی‌ها انجام می‌شود، پس چرا تخلف روی می دهد، این کارهای خلاف متعارف، برای کشور جز ضرر و زیان چیز دیگری در پی ندارد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..