جلوگیری از سکونت اتباع بیگانه در بافت تاریخی

رئیس شورای شهر استان یزد: با اتباع غیرمجاز برخورد می شود واتباع مجاز در داخل شهرک‌ها ساماندهی شوند.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی سفید با تاکید بر ایجاد شهرک‌هایی به منظور ساماندهی، رعایت شئون و حفظ کرامات انسانی اتباع خارجی و همچنین به منظور تامین رفاه و آسایش مردم، گفت: هماهنگی و برنامه ریزی مشترک و منسجم سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و سیاسی -اجتماعی در تصمیم‌گیری برای ساماندهی اتباع موثر است.
وی با اشاره به اینکه حسن‌آباد و پردیسان و صدرآباد از مناطق حاشیه نشین استان یزد است، افزود: ۱۰ درصد از حاشیه نشینان استان یزد اتباع خارجی، ۱۰ درصد از سایر استان‌ها و ۱۰ درصد از شهر‌ها و روستا ها‌ی استان هستند.
وی برخورد با اتباع غیرمجاز و اسکان اتباع مجاز در داخل شهرک‌ها را خواستار شد.
رئیس شورای شهر استان یزد گفت: جلوگیری از سکونت اتباع بیگانه در داخل بافت تاریخی که ثبت جهانی شده است و ایجاد شهرک به منظور ساماندهی اتباع خارجی را اقدامات شورای پنجم در سال‌های اولیه برشمرد.
سفید همچنین گفت : شهرک‌های ایجاد شده در شهرستان‌های میبد، تفت و اردکان است.
مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری یزد از ساخت مهمان شهر به منظور ساماندهی اتباع مجاز در یزد خبر داد.
سعید پرویزی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و به منظور ساماندهی اتباع در استان، افزود : طرح مطالعاتی مهمانشهر از سوی اعضای شورای تامین استان در دست اقدام است.
وی گفت : این طرح دارای جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، امنیتی و آموزشی است که نیاز به کار مطالعاتی خوب و دقیق دارد.
پرویزی با بیان اینکه استان یزد ۳ مهمان شهر از مجموع ۱۵ مهمان شهر در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: از زمان شروع جنگ‌های داخلی در افغانستان موج مهاجرت اتباع خارجی شروع شد و از همان ابتدا اتباع ساماندهی و بعضی از شهر‌ها دارای مهمانشهر شدند.
مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری یزد همچنین از شناسایی اتباع مجاز به تفکیک محل سکونت در استان خبر داد و تعداد اتباع مجاز شناسایی شده در استان یزد در سال گذشته را حدود ۳۵۰۰ نفر در منطقه حسن آباد و ۱۷۰۰ نفر در منطقه پردیسان عنوان کرد.
وی ندادن فرصت اشتغال به اتباع خارجی غیرمجاز را از مردم خواستار شد و گفت : از مجموع زندانیان زندان استان یزد حدود ۱۳ درصد اتباع و ۸۷ درصد ایرانی هستند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..