تجلیل استاندار یزد از نخبه شاهد استان یزد

استاندار یزد در مراسم ویدئو کنفرانسی تجلیل از داوطلبان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های زیر 100 آزمون سراسری سال 99 (بدون احتساب سهمیه)، از سید محمد سجاد حسینی که موفق به کسب رتبه یک شاهد، رتبه شش منطقه ای و رتبه 12 کشوری در کنکور سراسری امسال شد و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشک...

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در مراسم ویدئو کنفرانسی تجلیل از داوطلبان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ آزمون سراسری سال ۹۹ (بدون احتساب سهمیه)، ضمن قدردانی از کلیه افرادی که در مسیر خدمت به شهدا گام برداشته و اقدامات شایسته ای را برای پاسداشت تلاش های نخبگان شاهد و ایثارگر انجام می دهند، گفت: استان یزد، یکی از استان های نخبه پرور کشور محسوب می شود و موید این موضوع ۲۶ سال صدرنشینی در قبولی های کنکور سراسری و نیز پیشتازی جامعه شاهد و ایثارگر استان در این عرصه است.
دکتر طالبی با بیان اینکه استان یزد سه هزار و ۸۰۰ شهید و قریب به ۱۰ هزار جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده است، اظهارداشت: در استان یزد ۴۰۰ نخبه شاهد و ایثارگر وجود دارد که این نخبگان دارای درجات بالای علمی و تخصصی در رشته ها و حوزه های مختلف هستند.
استاندار یزد به درخشش یکی از داوطلبان شاهد و ایثارگر استان در کنکور سراسری سال جاری اشاره کرد و گفت: سید محمد سجاد حسینی موفق به کسب رتبه یک شاهد، رتبه شش منطقه ای و رتبه ۱۲ کشوری در کنکور سراسری امسال شد و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
دکترطالبی خاطرنشان کرد: نمونه ی محمد سجاد حسینی در استان یزد زیاد است و امیدواریم چنین برنامه ها و مراسم های تجلیل ازنخبگان شاهد و ایثارگر کشور، موجب توجه و اهتمام بیشتر به پرورش این افراد شود.
وی عنوان کرد: علی رغم ایجاد فرصت های شغلی خوب و مناسب از سوی واحدهای صنعتی و معدنی استان یزد، همیشه موضوع به کارگیری نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی به صورت عام، یکی از دغدغه ها و چالش های پیش روی این افراد بوده است.
استاندار یزد ادامه داد: دغدغه هایی که در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان و بانوان در جامعه وجود دارد در فارغ التحصیلان دانشگاهی جامعه شاهد و ایثارگر نیز مشاهده می شود که انتظار داریم در کنار کمک ها و همراهی هایی که در مجموعه استان برای اشتغال این قشر انجام می شود، در کشور هم نگاه جدی تری به این موضوع شود.
استانداریزد با اشاره به لزوم ارائه مشاوره های لازم برای هدایت تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر، اظهارداشت: در این صورت می توان دانش آموزان را به سمت رشته های متناسب با نیازهای استان و کشور و بازار اشتغال هدایت کرد و پرورش داد.
دکتر طالبی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با حمایت ها و مساعدت های دکتر اوحدی، معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران، بتوانیم مسائل و مشکلات پیش روی جامعه ایثارگر استان به ویژه مسائل موجود در حوزه اشتغال و مسکن را مرتفع کنیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..