جزئیات جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد

دبیر اجرایی دومین جشنواره منطقه‌ای و سومین جشنواره استانی موسیقی کویرنشینان یزد گفت: جوایز جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد در بخش منطقه‌ای چشم‌گیر است و بالاترین سطح جوایز را دارد.

به گزارش یزدی نیوز مجتبی حبیبی از برگزاری جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد در نیمه اول بهمن ماه خبر داد و اظهار داشت: این دوره جشنواره در قالب دومین جشنواره منطقه‌ای و سومین جشنواره استانی به میزبانی انجمن موسیقی ایران و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد و اداره کل ورزش و جوانان یزد برگزار می‌شود.وی با اشاره به رقابت یزد، اصفهان، سمنان، کرمان، کرمان جنوب، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در پنج بخش رقابتی افزود: در بخش جشنواره استانی، گروه نوازی موسیقی دستگاهی، گروه نوازی موسیقی غیر ایرانی و موسیقی مجلسی را خواهیم داشت. در بخش جشنواره موسیقی منطقه‌ای، گروه نوازی موسیقی دستگاهی، آهنگسازی موسیقی دستگاهی و ارکسترال و در نهایت پژوهش موسیقی را داریم.

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به تعویق جشنواره به دلیل شیوع کرونا تصریح کرد: برآورد‌های مالی که داشتیم مربوط به سال گذشته بود و در سال جاری با توجه به تورم، برای برگزاری جشنواره مقداری به مشکل خوردیم، اما سعی می‌کنیم دومین جشنواره منطقه‌ای و سومین جشنواره استانی موسیقی کویرنشینان یزد را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

حبیبی گفت: برای نفر نخست مبلغ ۶ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر هیئت داوران، نفر دوم ۳٫۵ میلیون تومان و نفر سوم ۲٫۵ میلیون تومان در نظر گرفتیم. برای بخش آهنگسازی نیز در هر بخش یک برگزیده داریم که ۲ میلیون تومان در نظر گرفتیم و در بخش پژوهش نیز مبلغ ۲ میلیون تومان به نفر برگزیده اهدا خواهد شد.

 

وی بخش استانی جشنواره را حضوری عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌ها با توجه به جدول زمان‌بندی در محل برگزاری جشنواره حضور پیدا می‌کنند و اجرایشان را انجام می‌دهند، اما متأسفانه نمی‌توانیم از حضور فیزیکی مخاطبین در این جشنواره استفاده کنیم، ولی یک پنل برای پخش آنلاین جشنواره در نظر گرفته‌ایم که مخاطبین از آن طریق می‌توانند اجرا‌ها را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

گفتنی است این جشنواره در بخش‌های گروه نوازی موسیقی دستگاهی، آهنگسازی، و پژوهش موسیقی به صورت رقابتی برگزار می‌شود، محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و مهلت ارسال آثار تا ۵ بهمن ماه است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..