امام جمعه یزد:

ظرفیت فضای مجازی برای بازخوانی وصایای شهدا استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای بازخوانی وصایای شهدا همچنین انتشار مستندهای کوتاه از خاطرات یادگاران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش ، آیت‌الله محمدرضا ناصری،  در دیدار با فرماندهان، سرداران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: خاطرات یادگاران آن دوران بسیار ارزشمند و سراسر درس و تجربه است و باید ضبط شود و در اختیار نسل جوان امروز و نسل‌های آینده قرار گیرد تا همگان در جریان ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در مواجهه با دشمن متجاوز قرار گیرند.

وی بیان کرد: سپاه نیز باید برنامه‌ریزی کند و به مناسبت‌های مختلف از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در پادگان‌ها دعوت کند تا خاطرات آنها برای نیروهای جوان و جدید و سربازان بازگو شود.

ناصری با تاکید بر اینکه روحیات و اخلاقیات سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس برای همه ما درسی بزرگ است، افزود: امروز اغلب ما گرفتار زندگی‌های روزمره و گرفتاری‌های دنیا شده‌ایم و از آن دوران غفلت کرده‌ایم در حالی که اخلاص در عمل، توجه و توکل به خدا، استقامت و پایداری، درس‌هایی است که در زندگی امروز همه راهگشاست.

امام جمعه یزد تاکید کرد: جوانانی که دوران جنگ را درک نکرده‌اند باید در مراسم خاطره‌گویی‌های یادگاران دفاع مقدس حضور داشته باشند تا آنها نیز بتوانند در آینده راوی این خاطرات باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم در عقاید و ارزش‌های آن دوران ثابت قدم بمانیم و شیطان نتواند با ظواهر دنیا ما را نسبت به این ارزش‌ها غافل کند.

ناصری ادامه داد: وصیت‌نامه بسیاری از شهدا به ویژه سردار سلیمانی بسیار آموزنده است که این وصایا باید بازخوانی شود و در قالب‌های جذاب برای نسل جوان گفته شود تا ارزش‌ها به دست فراموشی سپرده نشود و فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه‌ها زنده بماند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای این امر استفاده شود و مستندهای کوتاه، خاطرات کوتاه، بخش‌هایی از وصایای شهدا به ویژه شهدای شاخص منتشر شود و نسل جوان با شهامت، اراده‌های قوی، اخلاص و رشادت و توکل رزمندگان در آن دوران آشنا شوند.

وی همچنین بر استمرار نشست‌ها و جلسات خاطره‌گویی سرداران و یادگاران دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این نشست‌ها، یاد آن دوران را زنده نگاه می‌دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..