بیمه‌شدگان سلامت یزد برای دریافت شناسنامه سلامت اقدام کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از آغاز اجرای طرح ارجاع بیمه سلامت در یزد و سه استان دیگر خبر داد و گفت: بیمه‌شدگان سلامت از اول بهمن برای دریافت شناسنامه سلامت به پزشکان عمومی مراجعه کنند.

به گزارش یزدی نیوز، محمد دریجانی  در نشستی خبری اظهار کرد: طرح ارجاع صندوق بیمه سلامت برای ۵۰ هزار بیمه شده استان یزد اجرا می‌شود و اکنون مراحل اولیه این طرح در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در این طرح بیمه شدگان سلامت یکی از پزشکان عمومی دارای مطب در استان یزد که در این طرح ثبت نام کرده اند، مراجعه می‌کنند، افزود: در این طرح ویزیت اولیه توسط پزشک انجام و شناسنامه سلامت صادر می‌شود.

دریجانی یادآور شد: ۵۰ هزار بیمه شده سلامت شامل ۱۶ هزار خانوار هستند که تک تک افراد خانواده باید به پزشک منتخب خود از میان ۱۸۰ پزشک ثبت نام شده، مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: اگر فرد مراجعه کننده از سلامت کامل برخوردار بود، تنها شناسنامه سلامت را دریافت می‌کند و به صورت دوره‌ای توسط پزشک خود مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در صورت وجود بیماری وارد فاز درمان می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که بیمار نیاز به درمان تخصصی داشته باشد، توسط پزشک عمومی خود به پزشک متخصص معرفی می‌شود.

دریجانی با اشاره به اینکه این طرح فعلاً در استان‌های یزد، کرمان، کردستان و چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر مقدمات اجرای طرح از جمله ثبت نام پزشکان عمومی دارای مطب انجام شده و از اول بهمن ماه وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی یکی از مهمترین اهداف این طرح را درمان هدفمند بیماران از یک سو و پیشگیری از بروز بیماری‌ها از سوی دیگر اعلام کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..