لزوم کاهش مصرف گاز در ادارات استان یزد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد بر لزوم کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در ادارات استان نسبت به سنوات گذشته به منظور گازرسانی پایدار به سایر بخش‌ها تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، علی اکبر میدانشاهی در جلسه هماهنگی سوخت نیروگاه‌های استان گفت: گازرسانی به بخش نیروگاهی به منظور کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت مایع در تولید برق استان از جمله برنامه‌های این شرکت است که تأمین سوخت مورد نیاز ۲۷ واحد نیروگاهی و اختصاص ۴۴ درصد از کل سهم مصرف گاز طبیعی استان گواهی بر این ادعاست.

 

وی افزود: این موضوع علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و درآمدزایی بیشتر، کارایی بهتر در بخش تولید برق حرارتی و حفظ محیط زیست را به دنبال داشته است.

 

میدانشاهی اظهار داشت: اجرای طرح‌های تشویقی به منظور کاهش مصرف از جمله اقدامات موثر گاز استان یزد در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی است.

 

مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به اجرای طرح پایش دمای ساختمان دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: کارشناسان شرکت گاز با حضور در ادارات نسبت به تهیه چک لیستی مبنی بر کنترل وضعیت سیستم گرمایشی ساختمان و کیفیت عایق کاری آن، اندازه گیری دمای اتاق و راهرو ادارات قبل و بعد از اتمام ساعت کاری و راه اندازی سیستم کنترل هوشمند موتورخانه‌ها اقدام کرده اند.

 

وی ادامه داد: این اقدامات در کنار طرح‌های حمایتی از قبیل طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری و همچنین طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی مبلغ گاز بها برای مشترکین کم مصرف، می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش مصرف گاز طبیعی داشته باشند.

 

میدانشاهی با اشاره به روند افزایشی مصرف گاز در استان یزد تصریح کرد: در وهله اول توصیه می‌شود بخش نیروگاهی تمهیدات لازم را اندیشیده و نسبت به تأمین سوخت دوم اقدام کرده تا در صورت لزوم از سوخت جایگزین استفاده نمایند.

 

وی خاطرنشان ساخت: در وهله دوم از تمامی مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان می‌خواهیم با مصرف بهینه، ما را در گاز رسانی پایدار یاری کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..