طرح یاوران عدالت در استان یزد رونمایی شد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: طرح یاوران عدالت یکی از طرح های چهل گانه دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد است که در قالب آن دادگستری استان یزد ۴۰۰۰ خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم ارائه می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوز سردار رضا پورشمسی در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت اظهار داشت: طرح یاوران عدالت یکی از طرح های چهل گانه دومین کنگره ملی شهدای استان یزد که در قالب آن طرح ۴۰۰۰ مشاور حقوقی رایگان ارائه و ۴۰۰ پرونده صلح و سازش ختم می‌شود.

به یاری خود شهدا توانستیم برنامه ۴۰ خدمت را طراحی و تبین کنیم، این خدمات توسط سپاه یا دستگاه دولتی نیست بلکه سفره‌ای است که به نام شهدا پهن شده است خیرات و برکات برای خود ما دارد.

وی گفت: اینکه ما به خانواده‌های شهدا سر می‌زنیم و آن‌‌ها را تکریم می‌کنیم برای آن‌ها زحمت ایجاد می‌شود اما برای روحیه گرفتن و پرورش روح معنوی ما خدمت‌گزاران به مردم پرثمر و فایده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: تلاش کردیم که برنامه‌های چهل‌گانه کنگره را به گونه‌ای در کنار هم بچینیم که همه دستگاه‌ها و کارکنان بتوانند در ارائه خدمات به مردم نقش داشته باشند، بنابراین این مجموعه فعالیت‌های گسترده را ارائه می‌دهیم.

پورشمسی تصریح کرد: ارائه خدمات به محرومین و مردم که در طول سال انجام شده و تا اجلاسیه ادامه دارد به نام شهدا ارزشمند است، زیرا فرهنگ ایثار و شهادت را در ما تقویت کرده و در طول سال یاد و نام شهدا را در دلها زنده کرده است.

وی بیان کرد: ارائه و تقسیم این برنامه‌ها توسط بخش‌های گوناگون حجم کار را کنترل کرد و از ۴۰ خدمت دو بخش به دستگاه قضا واگذار شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطر نشان کرد: شهدا همواره همت کرده و ما را در این راه معنوی هدایت می‌کنند، متاسفانه در سیل اخیر در شهرستان ابرکوه تعداد زیادی دام تلف شده بودند، این حادثه برای ما وقتی تلخ‌تر شد که متوجه شدیم تعدادی از خانواده‌های محروم منطقه تنها ۵ یا ۶ دام داشته که تمام هست و نیست آن‌ها بوده است.

پورشمسی ادامه داد: ما در کنگره قصد داشتیم به نیت شهدا ۴۰۰۰ گوسفند قربان کنیم که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگر در ادامه انجام می‌شود، تصمیم گرفتیم تعداد ۵۰ دام زنده را بین این ۵۰ خانواده‌ها محروم تقسیم کنیم تا بتوانند امرار معاش داشته باشند.

وی عنوان کرد: این خبر که به خانواده‌های محروم رسیده بود به شدت ذوق‌زده و خوشحال شده بودند، این تصمیم را شهدا روزی ما کردند تا این حرکت را انجام دهیم همواره معتقدم که این برنامه‌ها با هدایت، کمک و یاری شهدا پیش رفته است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: در یکی از مناطق کمتر برخوردار خیری پیدا شد و ساخت مدرسه را به طور کامل برعهده گرفت، در بخش دیگری تعدادی فرزند یتیم توسط هر کدام از مسئولین کنگره تحت پوشش قرار گرفتند تا ماهانه ۵۰ هزار تومان به این کودکان داده شود.

پورشمسی گفت: بازسازی ۴۰۰۰ واحد مسکونی، بهسازی ۴۶۰ سرویس بهداشتی و ۸۷۰ حمام در محدود شهرستان محروم خاتم شناسایی شده که در دستور کار داریم تا با همکاری کمیته امداد و ستادهای مردمی بتوانیم بهسازی، ساخت و مرمت داشته باشیم.

وی بیان کرد: برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، تولید و خدماتی بسیاری در نظر گرفتیم و کار جدید دیگر در راستای ارتقا فضای سبز استان است و قرار است ۴۰۰۰ اسله درخت کاشت شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..