امام جمعه یزد:

مسئولان احداث مسکن برای سیل‌زدگان ابرکوه را در اولویت قرار دهند

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سیل آذرماه در ابرکوه حدود ۱۵ خانوار را بی‌خانمان کرد، گفت: مسئولان احداث مسکن برای سیل‌زدگان ابرکوه را در اولویت قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری،در دیدار امام جمعه و مسئولان شهرستان ابرکوه که به مناسبت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان همچنین ارائه گزارشی از وضعیت رسیدگی به سیل‌زدگان ابرکوه انجام شد، اظهار داشت: باید توجه داشت کار احداث مسکن برای سیل‌زدگان هر چه سریع‌تر آغاز شود و به سرعت به پایان برسد تا مردم به سرعت در خانه‌ها خود اسکان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در سایر زمینه‌ها نیز باید رفع مشکلات، اولویت‌بندی شود افزود: همه باید تلاش کنند تا کمک‌ها به دست اهل و آسیب‌دیدگان واقعی برسد.

ناصری در مورد خسارات وارد شده به قنوات و احشام نیز بیان کرد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) انجام شده و دست‌اندرکاران پیگیری رسیدگی به خسارت دیدگان سیل ابرکوه، موضوع را از این طریق دنبال کنند.

امام جمعه یزد در مورد مشکلات سییل‌بندها نیز عنوان کرد: این موضوع باید با جدیت توسط بخشداران و فرماندار دنبال شود و تا همه دستگاه‌ها برای کمک و خدمت رسانی در میدان هستند، مشکلات این بخش نیز حل و فصل شود.

وی، سدسازی و مرمت سیل‌بندها و تخریب سازه‌هایی که سبب انحراف روان‌آبها به سمت شهر شده را از اولویت‌های بسیار مهم و پیشگیرانه برشمرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رهبری به استان یزد در سال ۸۶ و سفر ایشان در ۱۵ دیماه به ابرکوه عنوان کرد: این سفر بسیار پرخیر و برکت بود و مصوبات آن با جدیت پیگیری شد و امیدواریم شرایط به نحوی پیش برود که دوباره شاهد حضور پر خیر و برکت ایشان در استان یزد باشیم.

ناصری با بیان اینکه کشور ما امروز در بحران است و با انواع تهدید و تحریم و تحریف دست به گریبان است، افزود: همه باید تلاش کنیم با خودکفایی و توسعه دانش و پژوهش در عرصه‌های مختلف صنعتی، دفاعی، معدنی، پزشکی و … شرایط پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ورود دانش بنیان‌ها به عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید در این زمینه جدی‌تر و پیگیرانه‌تر از قبل ورود کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: همه مردم و مسئولان باید برای خنثی کردن تحریم‌ها، شهر به شهر و استان به استان پای کار بیایند و هر شهرستانی تصمیم بگیرد نیازهای خودش را تأمین کند به عنوان مثال در زمینه تأمین خوراک دام، هر شهرستان باید به نحوی عمل کند که خوراک مورد نیاز دام خودش را تأمین کند.

وی همچنین بر توسعه صنعت به ویژه صنایع پاک و اشتغالزا تاکید کرد و گفت: صنعت پوشاک از جمله این موارد است که با سرمایه گذاری کم و اشتغالزایی بالا می‌تواند علاوه بر رفع نیاز کشور به واردات پوشاک، زمینه اشتغال افراد بسیاری را نیز فراهم کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..