آغاز مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‏‌ای می‌توانند برای دریافت تسهیلات ویژه این بخش در سامانه «کارا» ثبت نام کنند.

به گزارش یزدی نیوز جوادیان زاده از تعلق این تسهیلات به رسانه های دارای مجوز از وزارت فرهنگ خبر داد و گفت: متقاضیان این تسهیلات، پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانک عامل معرفی می‌شوند.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و اقساط ۲۴ ماهه پرداخت می‌شود و دوره تنفس بازپرداخت اقساط تا اول خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اشخاصی که از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب دیده از کرونا پیش از این استفاده کرده‌اند، چنانچه دوباره درخواست اخذ تسهیلات کنند، پرداخت مابه التفاوت مبلغ درخواستی در قالب تسهیلات مطابق این دستورالعمل امکان پذیر خواهد شد.

جوادیان زاده ادامه داد: مشمولان دریافت این تسهیلات تا پایان دی ‏‌ماه با مراجعه به سامانه کارا با آدرس https://corona-kara.mcls.gov.i می‏توانند نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند و کارشناسان معاونت‏‌ها، سازمان‏‌ها، ادارات کل استان و نیز دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر آماده پاسخگویی در این زمینه خواهند بود.

وی اظهار داشت: متقاضیان ملزم به تکمیل اطلاعات کامل مجوزشان و بارگذاری تصویر آن و تکمیل فیلد‌های اجباری زیر هستند. فعالان قرآنی و کارگزاران حج در صورت نداشتن مجوز خاص، از طریق صدور معرفی‌نامه معتبر با هماهنگی معاونت و سازمان ذیربط برای بارگذاری در سامانه کارا به عنوان مجوز ثبت نام کنند.

جوادیان زاده با اشاره به پایان اعتبار پرداخت تسهیلات در برخی بانک‌ها گفت: متقاضیان باید راهنمایی شوند تا بانک‌های دیگری را انتخاب کنند و اطلاعات مشمولان در‌ چند مرحله در اختیار وزارت کار قرار می‌گیرد. هر مرحله برای افراد در لیست بارگذاری شده پیامک اطلاع‌رسانی ارسال خواهد شد و فقط افرادی که پیامک دریافت کنند باید برای ثبت‌نام به سامانه کارا مراجعه کنند.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..