اعطای تسهیلات کشاورزی به زنان روستایی یزد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان یزد از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اعطای تسهیلات از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به زنان روستایی خبر داد.

«محمد مهدی شطرنجی» با اعلام معرفی ۲۴ بانوی یزدی صاحب ایده برای ایجاد مشاغل کوچک خانگی یا توسعه مشاغل خود، اظهار کرد: این افراد برای دریافت مبلغ پنج میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌های پرورش دام سبک، پروش گیاهان آپارتمانی، روغن‌گیری و تهیه فراورده‌های لبنی، تولید سوسیس و کالباس خانگی و سایر موارد معرفی شده‌اند.

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان افزود: البته تاکنون ۱۴ نفر از معرفی‌شدگان، در مجموع دو میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال از تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، تاکنون ۴۷ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با بیش از ۱۲۰۰ نفر عضو در سطح روستاهای استان تشکیل شده که بخشی از سرمایه‌ی مورد نیاز خود را از طریق دریافت وام‌های خرد پرداخت شده توسط صندوق زنان تأمین می‌کنند که بخشی از آموزش و توانمندسازی اعضای این صندوق‌ها نیز توسط ادارات ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..