امضای تفاهم نامه برای خرید تبلت دانش آموزی

تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با استانداری یزد برای خرید تبلت دانش آموزان بی بضاعت استان امضا شد.

به گزارش یزدی نیوز، در نشست شورای آموزش و پروش استان در یزد، وزارت آموزش و پرورش با استانداری یزد برای خرید تبلت دانش آموزان بی بضاعت استان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
بر اساس این تفاهم نامه که به امضای طالبی استاندار و حسینی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور رسید، دانش آموزانی که از داشتن تبلت و موبایل برای بهره گیری از آموزش در فضای مجازی محرومند تا پایان سال از این تجهیزات بهره‌مند خواهند شد.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم با اشاره به اینکه شرایط کرونایی امروز ایجاب می‌کند هر کس برای ادامه تحصیل از تجهیزات دیجیتالی برخوردار باشد گفت: هم اکنون وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند با اجرای طرحی با عنوان طرح هدایت، با همکاری استانداری‌های کشور این تجهیزات را خریداری کند و در اختیار دانش آموزان بی بهره از این تجهیزات قرار دهد.
حسینی تداوم آموزش و بر طرف شدن درد و رنج کودکان را از تبعات محرومیت دانش آموزان از نداشتن تجهیزات آموزش در فضای مجازی دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با تامین هزینه‌های خرید زمینه بهره مندی این دانش آموزان از آموزش در فضای مجازی فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵ میلیون دانش آموز در کشور هستند که به رغم اینکه با تجهیزات والدین خود از طریق فضای مجازی آموزش می‌بینند گفت: این دانش آموزان همانند دانش آموزان بی بهره از این تجهیزات از نداشتن تجهیزات رنج می‌برند که در اجرای هدایت تلاش می‌شود که این نقیصه نیز برطرف شود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هم اکنون ۴۳۵۰ نفر از دانش آموزان استان به خاطر نداشتن تجهیزات آموزشی در فضای مجازی بی بهره اند که بر اساس این تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و استانداری یزد هر کدام با تامین ۵۰ درصد هزینه این تجهیزات خریداری و به دانش آموزان اهدا می‌شود.
ملانوری مجموع هزینه خرید تجهیزات آموزش در فضای مجازی را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هر یک از طرفین تفاهم نامه ۶ میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات هزینه خواهند کرد.
در این نشست محسن موحدی فر به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد معرفی و از زحمات عباسعلی دانافر مدیر کل سابق قدردانی شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..