همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی؛

۱۳ زندانی مالی غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند

همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی طی آیینی به میزبانی زندان شماره ۲ یزد، ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش یزدی نیوز همزمان با روز جهانی مقاومت، شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد قاسم سلیمانی طی آیینی با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، سرپرست اداره کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد و جمعی از مسئولان قضایی استان ۱۳ مددجو جرائم غیر عمد مالی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

علی اکبر شمس، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در این آیین با تاکید بر نقش پر رنگ سردار دلها در برپایی امنیت منطقه و نابود کردن داعش گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

وی افزود: این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

شمس از مردم دارالعباده به دلیل حمایت از ستاد دیه استان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه مردم شریف استان یزد در کنار کمک های مومنانه خود در ایام کرونا، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را نیز از یاد نبرده و همواره شاهد حضور بیش از پیش آنها در ستاد دیه استان و کمک های آنها هستیم.

وی با اشاره به سیاست های جدید قوه قضاییه در رابطه سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها گفت: بازپروی زندانیان از دغدغه های جدی قوه قضاییه است که امیدواریم اجرای این سیاست ها در استان یزد همواره با سرعت و کیفیت مطلوب انجام شود.

۱۹۴ زندانی مالی جرائم غیرعمد در انتظار ۱.۲۴۰ میلیارد ریال کمک خیران

سرپرست اداره کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان نیز در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۲۶۸ مددجو از زندان های استان آزاد شدند که مبلغ کل بدهی آنها ۱,۳۳۵ میلیارد ریال بود که مبلغ یک هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای آزادی آنها پرداخت شد.

حسین سبزواری افزود: هم اکنون ۱۹۴ مددجو در زندانها استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بیش ۱,۲۴۰ میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم با پیگیری های ستاد دیه استان و همت خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این محکومین مالی از زندان نیز فراهم آید.

وی ضمن دعوت از نیکوکاران استان به پویش های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: کمک به آزادی افراد، اقدام پسندیده ای است که در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی ۱۳ محکوم مالی

اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این آیین گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط اعضای ستاد دیه استان یزد موفق گردیدیم که همزمان با سیزدهم دی ماه سالروز شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد نموده و به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد برای اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات گفت: بدهی این ۱۳ محکوم مالی، مبلغ ۶۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال بود که مبلغ ۵۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال توسط این کمیته ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شد و با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال زمینه آزادی این ۱۳ محکوم مالی از زندان فراهم آمد.

افشون عنوان کرد: چندین مرحله آیین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در حال برنامه ریزی است و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم تعداد قابل توجهی مددجویان محکوم مالی را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم.

اجرای سرود توسط گروه انقلابی فجر جاویید، دکلمه خوانی در وصف سردار دلها از برنامه های اجرا شده در حاشیه این آیین آزادی بود.

گفتنی است در پایان این آیین، نامه آزادی ۱۳ محکوم جرایم مالی غیرعمد به آنها تقدیم شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..