در شورای حفظ حقوق بیت‌المال؛

مشکل ۳۰ ساله مردم میبد در مورد واگذاری اراضی حل شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با حضور همه متولیان امور اراضی و با تلاش مجموعه قضایی استان، مشکل چندین ساله مردم شهرستان میبد در خصوص برخی از واگذاری های سنوات قبل حل شد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری،در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال، که در میبد برگزار شد اظهار داشت: دستگاه قضایی حامی مردم و حافظ اموال عمومی و بیت المال است و اجازه نخواهد داد تا حقی مورد تعدی قرار بگیرد.

وی در خصوص علت برگزاری نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان میبد، اظهار داشت: برخی از مردم در این شهرستان دچار مشکلات عدیده و مزمن شده بودند که واگذاری هایی در سنوات قبل صورت گرفته بود و مردم سند هم دریافت کرده بودند اما به لحاظ عدم رعایت کامل برخی از ضوابط امکان ساخت و ساز و ارائه پروانه وجود نداشت که به واسطه پیگیری هایی که از سوی آیت الله اعرافی و نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و مکاتبه فرماندار شهرستان میبد برای حل مشکلات لاینحل مردم در امور اراضی صورت پذیرفت، جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان میبد با ۷ دستور جلسه در خصوص شهرک های دارای مشکل، تشکیل و با اجماع مسئولان مرتبط، ساز و کار های قانونی برای حل این مشکلات دیرینه تصویب شد.

این مقام قضایی، حقوق مردم و بیت المال را حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: هیچکس حق ندارد به بهانه بیت المال، حقی را از مردم ضایع کند و هیچ فردی نیز نباید به هر دلیلی به خود اجازه دهد که متعرض اراضی دولتی و بیت المال گردد.

گفتنی است؛ با حضور مسئولان متولی امور اراضی و برخی از مسئولان محلی و نماینده مردم شهرستانهای تفت و میبد و ارتباط ویدیوکنفرانس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال، مشکلات دیرینه ۱۰ الی ۳۰ ساله برخی از اهالی شهرستان میبد بررسی و مصوبات بسیار خوبی برای حل و فصل قانونی این مشکلات تصویب شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..