۱۳ هزار واحد گردشگری به سامانه جانا متصل شدند

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور: سامانه جانا، کار تمدید پروانه و ارسال آمار روزانه را در خود جای داده است.

به گزارش یزدی نیوز، سید جواد موسوی با بیان اینکه ۱۳ هزار واحد گردشگری به سامانه جانا متصل شدند، گفت: یزد پیشتاز و الگوی کشور در گردشگری ایمن است.

موسوی در نشست هم‌اندیشی معرفی یزد به عنوان پایلوت مقصد ایمن گردشگری کشور افزود : با توجه به فعالیت جامع نظارت آمار اطلاعات تاسیسات گردشگری موسوم به جانا تمام مراکز به این سامانه متصل شده‌اند.

وی گفت: سامانه جانا در تمام تاسیسات گردشگری کشور که بالغ بر ۱۳ هزار مورد هستند راه‌اندازی شده است و علاوه بر اینکه اطلاعات پایه‌ای تاسیسات را در خود دارد، کار تمدید پروانه و ارسال آمار روزانه را در خود جای داده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با بیان اینکه یزد همیشه در ایجاد منطقه امن در حوزه گردشگری الگو و پیشگام کشور بوده تصریح کرد: اگر برای صنعت گردشگری دستور العمل ‌ها و فضای ایمن را ایجاد نکنیم ممکن است تا سال‌های سال نتوانیم وضعیت صنعت گردشگری استان و کشور را به حالت عادی بازگردانیم.

موسوی ادامه داد: همچنین در این زمینه گواهینامه اقامت ایمن و مسئولانه را برای واحد‌های اقامتی ایجاد کردیم و واحد‌هایی که بتوانند دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، این گواهینامه را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این گواهینامه از بارکد دوبعدی بهره‌مند است و به محض اینکه مجموعه‌ای صلاحیت پذیرش بیمار را از دست بدهد، اطلاعات در بارکد ثبت و گواهینامه باطل می‌شود و مسافران می‌توانند با اسکن بارکد از این موضوع مطلع شوند.

بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری وزارت گردگشری هم در این نشست با ارائه توضیحاتی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری استان‌های کرمان و یزد گفت: گردشگری پساکرونا در حوزه بیرونی است و فضا‌های باز و طبیعی نقش بسیار مهمی در حوزه جذب گردشگر دارد که استان یزد هم با توجه ظرفیت‌های بسیار زیادی که در این حوزه دارد، می‌تواند به جذب گردشگر بپردازد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..