حفظ سلامت زنجیره اقتصادی گردشگری زمینه‌ساز توسعه کشور

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور: گردشگری حلقه اتصال بخش‌های مختلف جامعه است و حفظ سلامت زنجیره اقتصادی گردشگری زمینه‌ساز توسعه برای کشور است.

به گزارش یزدی نیوز، محمد کریمی‌نیا در نشست هم اندیشی معرفی یزد به عنوان پایلوت مقصد ایمن گردشگری کشور افزود : استان یزد در طول ۶ سال گذشته یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه اقدامات مرتبط با پدافند زیستی کشور بوده است.

وی در ارتباط با بحث کرونا و پیامد‌های آن تصریح کرد: اگر کرونا را یک موضوع بهداشتی درمانی بدانیم یک رویه را پیش می‌گیریم، ولی اگر به آن نگاه تهدید زیستی داشته باشیم نوع اقدامات کاملا متفاوت است.

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور تصریح کرد: در ابتدا کشور این موضوع را یک تهدید بهداشتی درمانی دانست و تمام اقدامات بر این حوزه پایه‌ریزی شد و ریاست ستاد مقابله با کرونا هم به وزارت بهداشت سپرده شد.

کریمی نیا تصریح کرد: بر اساس اعلام نظر بهداشت جهانی و متخصصان امر، ما با کرونا تا پایان سال ۲۰۲۲ و بر اساس برخی تحلیل‌ها تا ۲۰۲۴ درگیر هستیم و قطعا در تمام جهان بحث نافرمانی‌ها در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آلوده‌ترین نقطه فعالیتی در ایام کرونا بیمارستان‌ها هستند افزود: با این وجود هیچ بیمارستانی در کشور تعطیل نشد و سلامت کادر درمان و فعالان حوزه بیمارستانی هم حفظ شد و البته تعداد قابل توجهی شهید مدافع سلامت در کشور داشتیم.

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور تصریح کرد: در موضوع گردشگری، این حوزه یک عرصه تنها نیست و حلقه اتصالی است که حوزه‌های مختلف کشور را به مرتبط می‌کند.

کریمی‌نیا بیان کرد: اگر ما بتوانیم این زنجیره را سلامت بداریم، به خوبی می‌توانیم زمینه توسعه اقتصادی کشور را در حوزه‌های مختلف به وجود آوریم و در کنار آن سلامت جامعه را هم حفظ کرده باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..