مدیرعامل چادرملو:

انقلابی در عرصه معدنکاری ایران در راه است

مدیرعامل چادرملو با مثبت ارزیابی کردن شرایط و قیمت مواد معدنی در سال نو میلادی گفت: به نظر می‌رسد امسال، شاهد افزایش قیمت فلزات باشیم اما بازار داخلی ما متاثر از افزایش قیمت جهانی نیست.

ناصر تقی زاده درباره آینده معدنکاری و پارامترهای مرتبط با آن در سال نو میلادی اظهار داشت: ما چشم‌انداز سال جدید میلادی را مثبت ارزیابی می‌کنیم و تاکنون قیمت‌ محصولات معدنی منطقی به نظر می‌رسد؛ البته ما برای فروش مواد معدنی چندان متاثر از قیمت‌های بازار جهانی نیستیم زیرا قیمت‌گذاری محصولات معدنی در داخل کشور، بسیار کمتر از نرخ تبدیلی آن در خارج از کشور است.

وی افزود: این طور به نظر می‌رسد که ما در سال آینده میلادی، باز هم شاهد افزایش قیمت مواد معدنی باشیم و این افزایش قیمت در خارج از کشور، منجر به افزایش قیمت‌ها در داخل کشور خواهد شد؛ البته نه به صورت فوری و متناسب با آن، بلکه با شیب کمتری همراه خواهد بود.

تقی‌زاده درباره برنامه‌های وزارت صمت برای بهبود وضعیت معدنکاری در برهه فعلی اظهار داشت : برنامه‌ای که از سوی وزیر صمت برای ابطال پهنه‌های بلاتکلیف ارائه شده، بسیار اثر بخش است و اگر تنها همین برنامه به صورت کامل اجرایی شود، انقلابی در عرصه معدنکاری ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام زمینه کار کردن شرکت‌های گوناگون بر روی این مناطق ایجاد خواهد شد و نباید همچون گذشته، صرفا با ثبت محدوده، کاغذ خرید و فروش شود. امیدواریم که این طرح به طور کامل اجرا شود.

مدیرعامل شرکت چادرملو با اشاره به ظرفیت نیروی متخصص در کشور تاکید کرد: ما در بخش منابع انسانی هیچ گونه کمبودی نداریم؛ به جز معادن زیرزمینی که کمی از دانش روز عقب هستیم، در بقیه معادن نیروهای متخصص و زبده زیادی داریم همچنین در بخش ماشین آلات مشکل جدی برای تهیه نداریم اما به علت قیمت بالای ارزهای خارجی، در بعضی مواقع خرید ماشین آلات به صرفه نیست.

تقی‌زاده با بیان اینکه، بازار مواد معدنی داخلی، هنوز نتوانسته خود را با قیمت‌های روز وفق دهد، افزود: به همین خاطر برخی از ماشین آلات معدنی که بعضاً قیمتی ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومانی دارند، برای خریدار خود مقرون به صرفه نیستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..