فرماندار اردکان:

نتایج پایش آلودگی اردکان لازم الاجراست

فرماندار اردکان از آغاز فاز اجرایی پایش علمی وضعیت آلودگی هوای این شهر در آینده‌ای نزدیک و پس از چندین جلسه کارشناسی خبر داد.

«بهروز شهابی‌زاد»  در هشتمین نشست کارگروه تخصصی محیط‌زیست شهرستان با اشاره به اطلاق برخی عناوین به شهرستان در خصوص وضعیت آلودگی هوا، مطالعه علمی برای اثبات یا رد این ادعا را از جمله محورهای این پایش عنوان کرد و افزود: پس از انتشار نتایج براساس داده‌های علمی و پژوهشی، فازهای بعدی این عملیات اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اجرای این طرح با همکاری شرکت‌های معتبر علمی از طریق انتشار فراخوان و با نظارت دستگاه‌های متولی در استان و شهرستان صورت می‌گیرد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز برای تأمین مالی آن اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: در گام‌های بعدی، منشأ آلودگی و نوع آن‌ها مشخص و راهکارهای عملی برای رفع آن‌ها و کاهش آلاینده‌ها اعلام می‌شود.

فرماندار اردکان گفت: هدف اصلی از اجرای این پژوهش، ملزم‌ کردن همه معادن، صنایع و منابع ایجادکننده آلودگی برای رفع آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای شهرستان است.

وی درباره ضمانت اجرایی نتایج این کار پژوهشی با بیان این‌ که نمایندگانی از دفتر امام‌ جمعه، نماینده، انجمن‌های محیط‌ زیستی و ادارات کل مربوطه در این کارگروه‌ها حضور دارند، افزود: این طرح در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های استانی نیز مصوب شده و نتایج آن لازم‌الاجرا خواهد بود.

طی سال جاری با توجه به اعتراضات مردمی مبنی بر آلودگی زیاد اردکان و نقش مستقیم صنایع آینده این شهرستان صنعتی، مسئولان و متولیان این امر مصمم شدند تا تصمیمی جدی در این راستا اتخاذ کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..