امام جمعه یزد:

تمام دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از سالمند شدن جمعیت ورود کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره اینکه سالمند شدن جمعیت چند سال دیگر یک فاجعه برای کشور است، گفت: تمام دستگاه‌ها برای پیشگیری از این واقعه ورود کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری،در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه عشق به مردم نشأت گرفته از عشق به خداست، اظهار داشت: افرادی که نسبت به بندگان خدا عطوفت دارند و به آنها خدمت می‌کنند، از عشق الهی سرشار هستند که نمونه بارز آن در عصر حاضر، سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در سازمان بهزیستی انجام می‌شود، افزود: بهزیستی به عنوان یک دستگاه خدمات رسان به جامعه هدف خود خدمت می کند اما باید مراقب باشید که نگاه ترحم‌آمیز به معلولان نداشته باشید بلکه با نگاه به بنده خدا، به آنها خدمت کنید که در این صورت، رضایت خدا را به دنبال خواهد داشت.

ناصری با اشاره به اینکه خدمت به بندگان خدا توفیقی است که خداوند متعال نصیب افراد می‌کند، افزود: کارکنان و مدیران بهزیستی فرصت بسیار خوبی برای خدمت به خلق خدا نصیبشان شده که باید از این فرصت برای قرب الهی استفاده کنند.

امام جمعه یزد بر رعایت کرامت و شرافت افراد در ارائه خدمت به آنها تاکید کرد و گفت: آبروی بندگان خدا بسیار حائز اهمیت است و باید بیش از هر چیز مدنظر باشد.

وی در مورد برنامه های پیشگیرانه سازمان بهزیستی در سراسر کشور بیان کرد: دامنه این برنامه ها باید گسترده‌تر شود و یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه، ریشه‌یابی است به عنوان مثال در زمینه نازایی که به شدت در حال افزایش است، باید ریشه یابی شود چون ممکن است در بسیاری از موارد، دست دشمن در کار باشد.

ناصری با تاکید بر اینکه بهزیستی، شبکه بهداشت و … باید روی ریشه‌ها کار کنند، عنوان کرد: در مسئله سالمندی جمعیت که فاجعه بزرگی است و از اکنون دارد خود را نشان می دهد، علاوه بر ریشه یابی در زمینه مسائلی چون ناباروری و… باید کار فرهنگی نیز انجام شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دولت‌ها نیز در این زمینه مقصر هستند، افزود: برخی تبلیغ‌ها با مبنای «فرزند کمتر زندگی بهتر» یا به وجود آمدن مشکلات اقتصادی و معیشتی، رغبت مردم را به داشتن فرزند بیشتر کاهش داده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی و روحانیون نیز باید به کمک بیایند و توکل را در مردم تقویت کنند، تصریح کرد: باید به نحوی فرهنگ سازی شود که مردم به دلیل ترس از فقر و تنگدستی از داشتن فرزند، اجتناب نکنند زیرا روزی همه به دست خداست و مردم باید به این موضوع یقین پیدا کنند همچنانکه امروز می بینیم خانواده ای که یک فرزند دارد، همان مشکلاتی را دارد که یک خانواده با چهار فرزند دارد.

ناصری ادامه داد: باید روی بحث جمعیت کار شود چون اگر شرایط به همین نحو پیش برود، دشمن بدون زحمت اضافه‌ای، به اهداف خود دست پیدا می کند و هرگز نباید چنین شرایطی را برای دشمن فراهم کنیم و بهزیستی با همکاری سایر دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود کند.

وی، آموزش‌های قبل از ازدواج، پیشگیری از طلاق و … را از اقدامات مهمی برشمرد که بهزیستی باید در آن ورود بیشتری داشته باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..