توزیع داروی “فاویپیراویر” در داروخانه‌های منتخب یزد آغاز شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته، توزیع داروی فاویپیراویر از هفته گذشته در داروخانه‌های منتخب یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدحسین مصدق  در وبینار دو روزه مدیریت و کنترل کووید ۱۹ با موضوع تجربیات و دستاوردهای نظام سلامت استان یزد  اظهار داشت: واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی و مواد بهداشتی که در دوران کرونا به وجود آمدند تنها به دلیل پاسخگویی به نیاز مردم انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به محلول‌های ضدعفونی نامناسب و غیرمجاز، اقدامات گسترده‌ای در حوزه برخورد با مواد ضدعفونی نامناسب انجام شد و با همکاری اطلاعات سپاه، واحدهای غیرمجاز پلمپ و تعطیل شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: در ابتدای شیوع کرونا با توجه به مشکلات موجود در زمینه تامین مواد ضدعفونی، اقداماتی صورت گرفت و با توجه به رسیدن ۵ درخواست برای ایجاد واحد تولیدی، با دو مورد موافقت اصولی صورت گرفت.

مصدق ادامه داد: در حوزه دارو در روزهای نخست تقریبا هیچ دارویی نداشتیم و در این حوزه تمهیداتی در حوزه تامین و پیگیری کمبود داروهای کرونا ویروس، پیگیری در خصوص افزایش سهمیه استانی انجام شد.

وی تصریح کرد: تعیین داروخانه‌های منتخب در سطح استان و سهمیه‌بندی و توزیع داروهای کلترا و رسیژن به منظور دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر بیماران به داروهای مذکور انتخاب شدند که تمام داروخانه‌های شبانه‌روزی جزو آن بودند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد خاطرنشان کرد: از هفته گذشته توزیع فاویپیراویر هم در سطح داروخانه‌های منتخب استان انجام شد و با توجه به اینکه این دارو در هفته اول تاثیرگذاری دارد می‌تواند تاثیرگذاری داشته باشد.

مصدق عنوان کرد: همچنین در زمینه بهبود توزیع، بازرسی از داروخانه‌ها و بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها در خصوص موجودی داروهای کرونا و نحوه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هم به صورت مستمر انجام شد.

وی گفت: به حمدالله با اقدامات صورت گرفته کشور در مسیری قرار گرفت که بتواند داروی فاویپیراویر را به راحتی تامین کند و از ۱۹۸۰ عدد در تیرماه به بیش از ۱۵ هزار مورد در آذر ماه رسید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد بیان کرد: در ارتباط با «رمدسیویر» هم این اتفاق رخ داد و از ۳۲ مورد در تیرماه به بیش از ۱۱ هزار عدد در آذرماه رسید که در این حوزه هم به حمدالله اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

مصدق افزود: با وجودی که در روزهای نخست در حوزه تامین ماسک با مشکل مواجه بودیم، الان تعداد کارگاه‌های خانگی تولید ماسک تحت نظر به ۸۰ مورد رسیده و ظرفیت اسمی روزانه کارگاه‌ها و کارخانجات تولید ماسک استان الان به ۵۰۰ هزار مورد رسیده است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..