استاندار یزد:

مناسب سازی شهری از شاخصه‌های شهر جهانی است

استاندار یزد با تاکید بر اینکه شهری همچون یزد باید از شاخصه‌های شهر جهانی برخوردار باشد، گفت: مناسب سازی شهری از شاخصه‌های شهر جهانی است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد شهرداری و شورای شهر یزد برای مناسب سازی معابر شهری اظهار داشت: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار خوب است و این فرصتی برای حرکت سریع روبه جلو در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهری است.

وی با اشاره به اقدام ستاد مناسب سازی شهری برای دسترس‌پذیر کردن شهر یزد افزود: یزد به یک شهر جهانی تبدیل شده و با توجه به اینکه عناوینی همچون شهر دوستدار معلول، شهر دسترس پذیر و … را نیز دریافت کرده، باید شاخصه های شهر جهانی را نیز داشته باشد.

طالبی با بیان اینکه معلولان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی، باید امکان استفاده از فضاهای شهری را داشته باشند، عنوان کرد: طبیعی است که مناسب سازی شهری علاوه بر کمک به انجام امور روزمره برای این افراد، رونق گردشگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار یزد تاکید کرد: تمام مناطق یزد اعم از شهری و ادارات و نهادها باید به صورت کامل برای معلولان، جانبازان، سالمندان و سایر اقشار دارای محدودیت‌های حرکتی مناسب‌سازی شود.

طالبی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در راستای دسترس پذیر کردن شهر یزد گفت: کاری که در این حوزه برای معلولان صورت گرفت، نشان دهنده توجه و اهتمام شهرداری برای رسیدن به استانداردهای جهانی و استفاده همه افراد از خدمات شهری است.

وی تصریح کرد: برای شهری همچون یزد که به ثبت جهانی رسیده قطعاً چنین حرکت‌های ارزنده‌ای در حوزه مسائل اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری نیز کمک کند.

استاندار یزد تاکید کرد: وقتی ما از شهر جهانی صحبت می‌کنیم و ثبت جهانی به عنوان برندی شاخص مطرح می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های شهر در دسترس باید در اولویت اجرایی دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط قرار گیرد.

تامین امنیت و روشنایی فضاها در مناسب سازی شهری مدنظر باشد

رئیس شورای شهر یزد نیز با اشاره به اقدام خوب صورت گرفته توسط کمیته مناسب سازی شورای شهر یزد در راستای دسترس پذیر کردن شهر جهانی گفت: امنیت و روشنایی نیز در کنار مناسب سازی مورد توجه باشد.

غلامعلی سفید با اشاره به اینکه یزد به عنوان یک الگو در زمینه دسترس پذیری معرفی شده است، اظهار داشت: مناسب سازی شهری در یزد عمق و کیفیت خوبی پیدا کرده و به عنوان یادگاری ارزشمند از این دوره از تاریخ مدیریت شهری باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد: هرچند به غیر از مناسب سازی، امنیت و روشنایی و ایمنی نیز باید مدنظر باشد اما امیدواریم با همه جانبه‌نگر شدن طرح‌ها، شامل کیفیت بهتر و پوشش بیشتر طرح مناسب سازی باشیم.

سفید از شهردار، نماینده کمیته مناسب سازی شورا، ستاد مناسب سازی و اعضای آن قدردانی کرد و گفت: لازم است از تجربه و نیاز معلولان با استفاده از مشارکت فکری آنها بهره گرفته شود زیرا در نهایت بهره‌برداران اصلی آنها هستند.

رئیس شورای شهر یزد در مورد طرح هفت خوان نیز بیان کرد: این طرح یکی از طرح‌های کمیته مناسب سازی در راستای تحقق شهر دسترس پذیر است و امیدواریم اجرای موفق آن بتواند به الگویی برای مناسب سازی در کل استان تبدیل شود.

سفید با اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر از پرترددترین مناطق شهری یزد در قالب طرح هفت خوان، مناسب سازی می شود، افزود: حضور و مشاوره ناظران معلول در اجرای این طرح از نقاط قوت هفت خوان است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..