اجرای سند تحول بنیادین، راهبرد اصلی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: فعالیت‌های سازمان دانش آموزی در راستای تقویت شهروند خوب در چهارچوب قوانین و مقررات است.

به گزارش یزدی نیوز، عباسعلی دانافر در نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزان و مجلس دانش آموزی گفت: راهبرد اصلی و محوری پیش روی آموزش و پرورش کشور اجرایی کردن سند تحول بنیادین است و هر اقدامی که انجام می‌دهیم باید پیوست سند تحول داشته باشد.

دانافر از جذب ۳۰ هزار دانش آموز، هزار مربی و ۸۰۰ مدیر مدرسه به سازمان دانش آموزی در دوران کرونا خبر داد و افزود: سازمان دانش آموزی از منحصر به فردترین بخش‌های آموزش و پرورش است که برنامه ها، اهداف، سیاست‌ها و طرح‌های آن دقیقا در مسیر سند تحول حرکت می‌کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: بر مبنای سند تحول بنیادین باید دانش آموزان را در ۶ ساحت تربیت دینی، اخلاقی اعتقادی، زیستی بدنی، اجتماعی و سیاسی آموزش بدهیم نه فقط مباحث علمی و فناورانه که این مباحث محور فعالیت‌های سازمان دانش آموزی و حوزه معاونت فرهنگی و تربیتی است.

 

دانافر با تاکید بر توصیه وزارت که در دوران کرونا هیچ کاری مغفول نماند، گفت: حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی ثابت کرده است که هیچ بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش به دلیل شرایط خاص کرونا روی زمین نمانده و آموزش و پرورش فعالیت‌ها را به صورت خلاقانه و با استفاده از شیوه‌های دیگر متناسب با اقتضائات و شرایط موجود پیگیری می‌کند.

 

وی تولید روپوش، ماسک و گان در شرایط اضطراری را نشان دهنده پتانسیل سازمان دانش آموزی خواند و گفت: طرح محاد و پارلمان دانش آموزی سبب شده تا استان یزد در کشور پیشرو باشد و دانش آموز را برای تمرین دموکراسی، مطالبه گری و پرسش گری آماده می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..