راه‌اندازی بیمارستان بحران یزد تا پایان سال

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد: استان یزد حدود ۴۰ روز بالاترین میزان بروز و بستری را نسبت به جمعیت در کشور داشت.

به گزارش یزدی نیوز، محمود نوری شادکام در وبینار مدیریت و کنترل کوید ۱۹ با موضوع تجربیات و دستاورد‌های نظام سلامت استان یزد با اشاره به ایثار و فداکاری کادر درمان استان گفت: تقریبا هیچ عرصه‌ای نبود که از پزشک یا پرستاری کاری بخواهیم که کمک نکند و از آن اجتناب داشته باشد.

 

وی همدلی و همراهی مردم را عامل عبور از مشکلات عنوان کرد و افزود: استان یزد حدود ۴۰ روز بالاترین میزان بروز و بستری را نسبت به جمعیت در کشور داشت به گونه‌ای که در ۲۲ آبان ماه حدود هزار و ۲۰۰ بیمار بر روی تخت‌های بیمارستانی داشتیم که بالغ بر ۲۴۰ نفر از آن‌ها در آی‌سی‌یو‌ها بستری شده بودند.

 

نوری شادکام از مصرف حدود ۳۰ تن اکسیژن در این ایام به صورت روزانه خبر داد و تصریح کرد: همه این موارد با هماهنگی و همراهی مردم، کادر درمان و مسئولان انجام شد و توانستیم از این بحران با کمترین مشکل عبور کنیم.

 

وی ادامه داد: تقریبا از تمام بیمارستان‌های استان یک یا دو یا بیشتر از بخش‌ها به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد و سعی کردند که این بخش از سایر حوزه‌ها فاصله داشته باشد.

 

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی افزود: چهار بیمارستان دانشگاه به عنوان بیمارستان‌های ریفرال اختصاص پیدا کرده و ۶۵ تخت نیز برای ارائه خدمات بهتر در بیمارستان شهدای کارگر اضافه شد.

 

نوری شادکام با اشاره به افزایش ۲۰۰ تخت عادی و ۲۰۰ تخت ویژه در بیمارستان ها خاطر نشان ساخت: سی‌تی‌اسکن‌ها در ۱۳ بیمارستان توانستند مجموعا ۶۸ هزار سی‌تی‌اسکن برای بیماران انجام دهند که این موضوع در کمترین زمان ممکن انجام شد.

 

وی تأکید کرد: در حال پیگیری هستیم که بیمارستان بحران را تا پایان سال در استان یزد ایجاد کنیم تا در مواقع بحران بتواند خدمات‌رسانی لازم به مردم را ارائه کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..