۴۰۰ مرکز عرضه قلیان یزد در ایام کرونا به صورت کامل تعطیل شدند

مدیر سلامت کار استان یزد با اشاره به فعالیت ۴۰۰ مرکز عرضه قلیان در یزد گفت: با توجه به خطرآفرینی این مراکز در زمینه شیوع کرونا، تمام آنها تعطیل شدند.

به گزارش یزدی نیوز، وحید جعفری  در وبینار مدیریت و کنترل کوید ۱۹ با موضوع تجربیات و دستاوردهای نظام سلامت استان یزد  با بیان اینکه وقتی بخواهیم سلامت محیطی را بررسی کنیم باید به شاخصه‌های آن محیط هم توجه کنیم اظهار داشت: یزد با وجود آب و هوای گرم، سومین استان مهاجرخیز کشور است و معادن بسیار زیادی دارد که سبب جذب مهاجر نیروی کار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین یزد به عنوان قطب توریسم سلامت و گردشگری تاریخی و فرهنگی کشور هم شناخته می‌شود که همین موضوع سبب شده شرایط یزد ویژه باشد.

مدیر سلامت کار استان یزد خاطرنشان کرد: در فاز صفر و زمانی که در حال ورود به فاز بیماری بودیم، دوره‌های آموزشی را ویژه همه عوامل داخلی حوزه سلامت انجام شد و با توجه به اینکه دستورالعمل‌هایی خاصی نداشتیم خودمان اقدام به تدوین این موارد کردیم.

جعفری ادامه داد: در ابتدای امر سعی کردیم مشارکت بین بخشی را در استان جلب کنیم و آموزش عمومی و مجازی را هم به صورت مرتب در دستور کار قرار دادیم و در شبکه‌های اجتماعی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه بسته‌های آموزشی خاصی هم ویژه صنایع و معادن تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت گفت: یکی از شاخصه‌های موفقیت ما این است که با وجود عدم تعطیلی هیچ یک از واحدهای صنعتی و معدنی، ما مورد خاصی در این حوزه نداشتیم.

 

مدیر سلامت کار استان یزد بیان کرد: بازرسی از واحدهای صنعتی و معدنی، غربالگری مستمر شاغلین در واحدهای صنعتی و معدنی از جمله اقدامات بسیار خوبی بود که در این ایام رخ داد و سبب کنترل بیماری در این واحدها شد.

جعفری خاطرنشان کرد: ۴۰۰ واحد عرضه قلیان در استان یزد فعالیت می‌کردند که به دلیل خطرناک بودن فعالیت آنها در زمان شیوع کرونا، تمام این واحدها به صورت کامل تعطیل شدند.

وی بیان کرد: ما هر هفته آزمون‌های جامعی در استان داشتیم که با نظارت‌های صورت گرفته این آزمون‌ها با کمترین مشکل در حوزه رعایت پروتکل‌ها برگزار شدند.

مدیر سلامت کار استان یزد افزود: ۱۴۶۷ مدرسه در سطح استان یزد داشتیم که حداقل سه نوبت از این مدارس بازدید به عمل آمد تا بتوانیم بیماری را کنترل کرده و جلوی مشکلات را بگیریم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..