امام جمعه یزد:

رفع مشکلات کشور نیازمند تفکر انقلابی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، رفع مشکلات کشور را نیازمند تفکر و مدیریت انقلابی دانست.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری،  در نشست راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه نواقص در امور مختلف کشور بسیار و رفع کامل آن زمان‌بر است، اظهار داشت: رفع مشکلات موجود نیازمند یک حرکت جهادی است و نخبگان در داخل و خارج از مجلس باید برای رفع آن تلاش کنند.

وی در مورد سیستم آموزشی نیز بیان کرد: سیستم آموزشی ما تحقیقی، تفکری و تعقلی نیست و نتوانستیم به یک سبک کاربردی در جامعه برسیم و به همین دلیل هم فرزندان ما در آموزش و پرورش به بلوغ علمی نمی‌رسند.

ناصری ادامه داد: بلوغ علمی زمانی در بین فرزندان ما در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود که سه مرحله تفکر، تعقل و تدین در وجود آنها تقویت شود و در مباحث آموزشی آنها وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش در کشور ما باید به بلوغ دست پیدا کند، افزود: در ابتدای انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به این موضوع اشاره فرمودند ولی کسی توجه نکرد و همینطور با سطحی‌نگری بالا آمدیم و نتوانستیم در این ۴۰ سال ۱۰ هزار فرد نخبه به بلوغ علمی رسیده تربیت کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: در طول این ۴۰ سال میلیون‌ها دانش‌آموز داشتیم که در مدارس ما حضور داشتند ولی ما نسبت به این سه اصل اساسی در وجود آنها بی‌توجهی کردیم.

ناصری با بیان اینکه این موضوع را ۳۰ سال قبل در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نهادهای مختلف دیگر مطرح کردم، عنوان کرد: اکنون سبک آموزشی ما یک سبکی است که انگلیسی‌ها به ما تحمیل کردند و طرح‌ریزی آن به این صورت است که ما تا یک سطحی بیشتر پیشرفت نکنیم و همیشه به علم و اقدامات آنها نیاز داشته باشیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در هر کشوری هم تا زمانی که مسئول یا مدیری برنامه‌ریزی و طرح لازم برای اجرای انجام کارهایش را نداشته باشد افرادی از پشت پرده برای آنها تصمیم‌گیری می‌کنند؛ در ارتباط با سیستم آموزشی ما هم غربی‌ها چنین تنظیم کردند که ما درس بخوانیم ولی به صورت کاملا سطحی‌نگری شده و بدون اینکه پیشرفت خاصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: لازم است که یک حرکت انقلابی در کشور به وجود بیاید و با ایجاد تحول گسترده در عرصه آموزش کشور، فرزندانمان را از ابتدا متفکر، متعقل و متدین تربیت کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مدیران فعلی ما به دلیل اینکه تربیت شده همین سیستم آموزشی ناقص هستند توان اجرای اقتصاد مقاومتی را نداشتند، گفت: متاسفانه ابتکار، نوآوری و تحول در بین مدیران ما خیلی جایی ندارد و تنها بعضی مواقع با جرقه‌هایی که به ذهن برخی افراد می‌خورد پیشرفت می‌کنیم.

ناصری با بیان اینکه کشور ما باید در تمام زمینه‌ها به بالاترین حد توانایی و قدرت برسد، گفت: اکنون متاسفانه این باور در جامعه ما نیست که ما باید همه کاری را خودمان بتوانیم انجام دهیم؛ لازم است که این خودباوری در بین متخصصان و مهندسین ما نهادینه شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..