امام جمعه یزد:

تلاش برای تعمیق گفتمان انقلاب/اتحادملی زیر پرچم ولایت محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تلاش برای تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: این اقدام اکنون در حال انجام است اما باید فراگیر و تسریع شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه در همه امور باید خداوند متعال و دستورات او را مدنظر داشته باشیم، اظهار داشت: باید به این معنا یقین پیدا کنیم و ذهن خود را طوری تربیت کنیم که از ذکر خدا خارج نشویم و حرکت و کاری که در مسیر خدا نباشد را پیگیری نکنیم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: او یکی از بندگان مخلص خدا و از یاران مخلص امام زمان (عج) است زیرا حرکات او در مسیر رضایت خدا و امام زمان (عج) بود.

ناصری با اشاره به توصیه های چهارگانه رهبر معظم انقلاب به مردم مبنی بر اینکه در همه زمینه ها قوی شوید، بیان کرد: تقویت اتحاد ملی، بی‌اعتماد بودن به دشمن و خنثی کردن تحریم‌ها از دیگر نکات توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب است که همگان باید در مسیر اجرایی شدن آن قدم برداریم.

امام جمعه یزد عنوان کرد: اگر می خواهیم ملتی مستقل و آزاد داشته باشیم و مستعمره اجانب نباشیم، روزی خود را به دست مستکبران ندهیم و در دنیا حساب دیگری روی ما باز کنند، باید در همه زمینه‌ها قوی باشیم.

وی با تاکید بر تقویت مسائل نظامی و علمی بیان کرد: امروز دشمن به این باور رسیده که اگر بخواهد علیه ایران حرکت نظامی انجام دهد، برایش گران تمام می‌شود که این امر ناشی از قدرت گرفتن ایران در زمینه نظامی است.

ناصری تاکید کرد: ملت ایران قدرت خدا را همواره همراه خود داشته و این باور امام و رهبری، همه مردم و مسئولان ماست که خداوند به آنها وعده نصرت داده و به وعده خود عمل خواهد کرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت قدرت گرفتن در زمینه علمی نیز عنوان کرد: شرایط کرونا نشان داد که ایران در زمینه‌های علمی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد اما باید به این موضوع باور و یقین داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تحول در علم نیز باید با جدیت دنبال شود و از کودکی علم و دین با یکدیگر ممزوج باشند و علم همراه با تقویت قدرت تفکر و تعقل و تقویت و خلاقیت به دانش آموزان ارائه شود تا در آینده دچار وابستگی و واماندگی در این زمینه نباشیم.

ناصری عنوان کرد: علم اگر همراه تعهد نباشد، خدمت آن نصیب خارجی‌ها می‌شود و دانشمندان بی‌تعهد با وعده پول و امکانات به سرعت جذب خارج می‌شوند.

خطیب جمعه یزد بر ایجاد تحول بزرگ در درک و فهم مسائل و تاریخ قبل و تاریخ بعد، تحول در علم، غلبه بر نرم افزارها، تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی فراگیر شده اما باید فراگیری آن افزایش یافته و سرعت آن نیز بیشتر شود.

وی، اتحاد ملی را نیز یکی از ضرورت‌های مهم برشمرد و بیان کرد: بعد از اینکه ایران به عنوان یک کشور قوی در دنیا شناخته شد و جایگاه خود را اثبات کرد، اتحاد ملی بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

ناصری اظهار داشت: ایران در حال پیشرفت است اما عده‌ای نادان فقط چشم به آمریکا دارند و نمی‌خواهند پیشرفت‌های کشور و انقلاب را باور کنند و با شبهه افکنی‌های خود، چوب لای چرخ پیشرفت و توسعه کشور می‌گذارند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ما باید زیر چتر ولایت حرکت کنیم، تصریح کرد: اتحاد ملی زیر پرچم ولایت محقق می شود بنابراین ولایت نباید تضعیف شود و باید مراقب باشیم تا مرعوب فضای مجازی و تحریف‌های دشمن نشویم.

وی، واقعه ۹ دی را نماد بصیرت ملت ایران دانست و گفت: در واقعه ۹ دی همه به میدان آمدند و بصیرت مردم و تیزبینی و مدیریت صحیح رهبری، همه توطئه ها را خنثی و دشمنان را ناامید کرد و بدخواهان را سر جای خود نشاند.

ناصری بر مراقبت نسبت به حرکت‌های نفاق‌گونه تاکید کرد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این حرکت‌ها مانع تقویت اتحاد ملی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های دشمنان تاکید کرد: در مقابله با تحریم‌ها باید به دنبال خنثی سازی باشیم زیرا به طور قطع دشمنان تحریم‌ها را بر نمی‌دارند بنابراین نباید امیدوار به حرکت آنها باشیم بلکه باید همه در کنار هم همه چیز را خودمان بسازیم و در این مسیر باید از توانمندی همه اقشار بهره بگیریم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه عنوان کرد: مردم روضه های ایام فاطمیه را تعطیل نکنند و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، در جمع های کوچک روضه های خانگی برگزار کنند و اگر این امکان را در منازل خود ندارند، از فضای بزرگ مساجد استفاده کنندن و در جمع‌های کوچک روضه برگزار کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با عنایت خداوند متعال و شفاعت اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س)، بلای کرونا هرچه سریع‌تر از سر ملت ایران و همه مردم جهان رفع شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..