چهار هزار سرپرست خانوار فاقد بیمه در استان یزد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی یزد: حدود چهار هزار خانوار حاشیه نشین استان یزد از بیمه محروم بوده و باید در راستای بیمه دار شدن آنان تلاش کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، حسن ابراهیمی در دیدار با مسئولان دفاتر تسهیل گری امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها، تأمین امنیت اجتماعی و بالا بردن سطح زندگی روستائیان و عشایر تاسیس شد.

وی افزود: به طور کلی تعهدات صندوق بیمه اجتماعی بلند مدت و شامل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوتی به بازماندگان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی یزد تصریح کرد: بیمه شدگان در بیمه این صندوق پس از پرداخت ۳۵ سال حق بیمه بازنشسته می‌شوند و درصورتی که سن آن‌ها به ۶۵ سال برسد، می‌توانند با داشتن ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی دریافت کنند.

ابراهیمی اظهار داشت: روستاییان ۱۸ تا ۵۰ ساله سراسر کشور می‌توانند تنها با پرداخت ماهیانه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار تومان به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآمده و از تسهیلات این بیمه بهره‌مند شوند.

وی داشتن بیمه را از ضرورت‌های زندگی امروزی عنوان کرد و ادامه داد: اغلب افرادی که در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند از روستا‌ها و شهر‌های کوچک مهاجرت کرده و اکثر آن‌ها فاقد شغل ثابت و بیمه هستند؛ بنابراین درصدد هستیم تا با آگاهی بخشی به این افراد و مشاوره صحیح، آن‌ها را به یک صندوق بیمه‌ای متصل کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..