عدم ورود کرونای انگلیسی به ایران

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد: هیچ نشانه‌ای از ورود کرونای جهش یافته انگلیسی به کشور وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر نوری شادکام گفت: آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا از دو هفته پیش نزولی شده و امروز به کمترین آمار در سه ماه گذشته رسیده ایم و هم اکنون ۲۲۰ بیمار بر تخت‌های بیمارستان حضور داشته و فقط یک فوتی داشتیم.

وی افزود: کاهش آمار‌ها از همراهی و همکاری مردم عزیز استان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نشأت می‌گیرد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی درباره کرونای انگلیسی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ویروس کرونا امکان جهش است، گرچه جهش برخی ویروس‌ها نظیر ویروس کشنده سارس سبب محو و نابودی آن می‌شود.

نوری شادکام با اشاره به افزایش قدرت همه گیری و بیماری زایی کرونا پس از جهش ادامه داد: جهش ویروس کرونا در انگلیس این افزایش‌ها را به همراه داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کرونای انگلیسی بر خلاف برخی کشور‌های اروپایی هنوز وارد ایران نشده است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه این جهش ویروس تاثیری بر واکسیناسیون نداشته و تداوم واکسیناسیون می‌تواند عامل مهمی در قطع چرخه شیوع ویروس کرونا باشد.

نوی شادکام خاطرنشان ساخت: از همه مسئولانی که در تهیه واکسن داخلی یا خارجی تاثیرگذار هستند، می‌خواهیم در این زمینه دغدغه‌مند باشند و از هیچ تلاشی برای تهیه این واکسن دریغ نکنند.

وی ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را خواستار شد و گفت: تا زمان تهیه واکسن، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا همراهی و همدلی مردم در رعایت پروتکل‌ها به شمار می‌آید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..