حادثه خط لوله گاز بافق یک اتفاق نادر در کشور بود

فرماندار بافق گفت: حادثه اخیر در خط انتقال گاز به شهرستان یک نوع مانور و تلنگر در سطح شهرستان بود.

به گزارش یزدی نیوز، سید مهدی طلایی مقدم در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به اینکه کار مدیریت بحران بر پایه هماهنگی مدیریت گروهی استوار است، گفت : آموزش همگانی باید در راس برنامه‌های ستاد قرار گیرد تا هنگام و پس از وقوع بحران از مخاطرات یا کاهش اثرات آن جلوگیری شود.

وی حادثه اخیر در خط انتقال گاز به شهرستان را یک نوع مانور و تلنگر در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: این حادثه یک اتفاق نادر در سطح کشور و استان یزد بود که با درایت و مدیریت خوب و شایسته دستگاه‌های اجرایی در کمترین زمان جمع بندی شد.

فرماندار بافق، بارندگی‌های اخیر شهرستان را نشان از تغییر در شرایط آب و هوایی بیان کرد و افزود: شهردار و مجموعه شهرداری باید در خصوص دفع آب‌های سطحی شهر، برنامه و طرح اجرا کنند تا شاهد مشکلات کمتری در این حوزه باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد هم ضمن تقدیر از اعضای ستاد بحران شهرستان در خصوص همدلی و تعامل در برخورد با حوادث اخیر شهرستان گفت: حادثه خبر نمی‌دهد و زمان و مکان خاصی ندارد، پس باید برای مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشیم.

محمد حسین امامی، با اشاره به روند تغییر در الگو‌های هواشناسی در سطح استان گفت: طبق پایش‌های صورت گرفته بارندگی‌های استان کوتاه مدت و از شدت زیادی برخوردار است. باید تمهیدات لازم در شرایط خاص را با مدیریت بحران و مدیریت شهری پیش بینی کرد، زیرا تقدم پیش بینی خطرات پیش از مقوله پیشگیری حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..