تبدیل کارخانه تاریخی سعادت یزد به مجتمع گردشگری

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد گفت: کارخانه تاریخی سعادت یزد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، به مجتمع گردشگری تبدیل می‌شود.

به‌گزارش یزدی نیوز، محمد میر شمسی اظهار داشت: بررسی طرح تبدیل کارخانه تاریخی سعادت یزد به مجتمع گردشگری، بر مبنای ضوابط و مقررات تأسیسات ابلاغی از سوی کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع انجام و پس از تصویب، موافقت اصولی پروژه صادر شد.

 

وی افزود: ضرورت توسعه زیرساخت‌های موردنیاز، حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالین بخش گردشگری و بهره‌برداری از اماکن تاریخی در عرصه شهر میراث جهانی با رویکرد حفاظت و بازسازی بنا‌های تاریخی اهمیت زیادی دارد.

 

میر شمسی با بیان اینکه ساختمان تاریخی سعادت نساجان یزد، در دهه ۲۰ خورشیدی در قلب بافت تاریخی یزد و در مجاورت کارگاه‌های کوچک پارچه‌بافی ساخته شدهاست، ادامه داد: این کارخانه تا اوایل دهه ۸۰ خورشیدی در حال تولید بوده است.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی تصریح کرد: این بنای تاریخی که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده، قرار است توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، به مجتمع گردشگری تبدیل شود.

 

میر شمسی ادامه داد: در این پروژه کاربری‌های اقامتی، پذیرایی، فرهنگی هنری و تفریحی لحاظ شده که با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۳۰۰ نفر در فضایی با زیربنای ۴۸ هزار مترمربع جهت استفاده گردشگران و مسافران شهر جهانی یزد ایجاد می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..